Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Ser ut som plötsligt profilslitage kopplat till lågt däcktryck i kombination med exempelvis en trottoarkants-, väggupps- eller potthålsincident för många. Alternativt yttre åverkan. Högst troligen har skadan inte tagit sig igenom hela vägen, men hur långt är svårt att säga. Lättare att konstatera är att ditt däck är försvagat men att med säkerhet fastslå orsaken är knepigt.

Personligen hade jag inte kört med ett sådant däck utan bytt ut dem snarast möjligt. Å andra sidan har däcket säkert sett ut så ett tag innan du gjorde upptäckten, så att det skulle smälla på väg till jobbet unnande byter är inte säkert. Med andra ord är det inte helt otippat en omöjlig sak att svara på vad som kommer hända.
Om skadan gått igenom hela vägen kan du inte köra längre, då läcker luften ut. Håller med om att det ser ut som det "gått varmt", eller torrsprickor efter måånga år. Mina framdäck på 745-an är 20 år gamla. Dom har legat kallt och mörkt i över 10 år innan jag fick dom, men ser bättre ut än detta däck. Det är värme och solljus som "dödar" gummit. Att köra med för lite luft "genererar" mycket värme på kort sikt.
Leta efter denna symbol. Detta däck är tillverkat 2003 vecka 29
IMG_20210402_194858.jpg
IMG_20210402_194858.jpg (2.82 MiB) Visad 1740 gånger

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]