Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

gubbstrutt skrev: tor 27 aug 2020, 10:17 Sen vill ju du använda däcken typ 3 vintrar. Enl min åsikt är de då för gamla o greppet lite sämre.
Ja det är så jag brukar byta, så tveksamheten ligger i att mina gamla däck är lika gamla som dessa ”nya”. Känns dumt att byta till dem med det i åtanke även om de nya inte har slitaget såklart. Brukar vara märkbar skillnad när man byter efter 3-4år på isgreppet, dock inte till nån katastrofal nivå kanske men marginaler är ju bristvara på vintern :P Får se hur jag gör. Såg att 16” är betydligt billigare än 17” så möjligt att offrar utseende och jagar reda på uppsättning 16” fälgar och kör på det framöver.
Ett däck som inte används åldras inte på samma sätt. Det är "knådandet" som sliter ut och gör gummit hårdare med tiden.
William85 skrev: tor 27 aug 2020, 11:27
gubbstrutt skrev: tor 27 aug 2020, 10:17 Sen vill ju du använda däcken typ 3 vintrar. Enl min åsikt är de då för gamla o greppet lite sämre.
Ja det är så jag brukar byta, så tveksamheten ligger i att mina gamla däck är lika gamla som dessa ”nya”. Känns dumt att byta till dem med det i åtanke även om de nya inte har slitaget såklart. Brukar vara märkbar skillnad när man byter efter 3-4år på isgreppet, dock inte till nån katastrofal nivå kanske men marginaler är ju bristvara på vintern :P Får se hur jag gör. Såg att 16” är betydligt billigare än 17” så möjligt att offrar utseende och jagar reda på uppsättning 16” fälgar och kör på det framöver.

Om du har möjlighet o köpa ett par färska så är min åsikt skaffa däck som nyss är tillverkade iställe.

Lövet jag har ett oanvänt bildäck som bara har legat i min källare så tidens tand har inverkan även då.
Det är till verkat 2010 skulle inte ens ha det som reserv duger som fänder te båten.

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]

D6 vägrar starta

Hej ni som hade detta problem har ni hittat en l&o[…]