Då har jag provkört den nyinköpta Shine Mate EP803K kit. Känns gedigen att hålla och går även tyst på dom lägre varven. Drar man på fullt så låter den mer än min Rupes LHR15 Mark III, vilket jag ändå väntade mig.
Provkörde lite på bilen där det är svårt att komma åt. Nu är det ingen oscillerande utan endast roterande maskin, vilket gör att det går att köra väldigt nära lister eller andra "hinder". Så då kan man i vissa lägen strunta i att maskera. Mycket lätt att styra utan att det hugger till (jag körde på ganska låg hastighet, 2 - 3 av max 5.)
1.jpg (495.5 KiB) Visad 1032 gånger
Paketet. Tyvärr inte med någon väska utan bara en "vanlig" papplåda.
.
.
.
Här provade jag med en av medföljande förlängarna, och det kändes fortfarande väldigt stabilt. Provkörde på tantens cykel med 55 mm polerskivor och jag kom faktiskt åt riktigt bra!
2.jpg (322.98 KiB) Visad 1032 gånger
.
.
.
Provkörde med Mini Polisher Kit MPK-3 som också verkar vara gedigna saker. Inget oljud eller vibrationer.
4.jpg (397.58 KiB) Visad 1032 gånger
.
.
.
Levererades i en trevlig liten väska.
3.jpg (354.74 KiB) Visad 1032 gånger
Beställde med extra polerskivor så jag ska stå mig ett tag.
Maskin kostade 2645 kr
Mini kitet 1249 Kr
Refill Pad Kit 56mm (12 st) 229 kr
Refill Pad Kit 40mm (12 st) 149 kr
(priser från Waxdog, där jag beställde)
Eventuella nackdelar skulle väl i så fall vara att det inte var någon väska till maskinen. Nu la jag den i en plastback tillsammans med tillbehören, så den nackdelen är borta för min del.
Jag är väldigt nöjd med denna maskin och tillbehören. Tror inte jag kommer ångra att det inte blev Rupes batterimaskin.
Jo en nackdel till, tanten såg hur fin hennes cykel blivit. Tyvärr såg hon att jag inte tagit överallt. Så nu har jag något att fortsätta göra fint. P.g.a. Covid-19 så kör hon nu bil till och från jobbet (så den kan jag inte polera på) i stället för att ta tåget. Allt för att undvika att bli smittad. Jag tillhör dessutom en av riskgrupperna, förutom att vi bägge passerat 60 år.
Så åter till cykeln...
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp Batteri 15kWh