Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Noodles skrev:Inte på verkar bredden (235 eller 195) rullomkretsen ;)
Profilen är ju procenten av bredden på däcket så med samma profil men olika bredd så ändras ju rullomkretsen iom att du får en högre eller lägre profil. :)
Användarvisningsbild
av Bosa
OC-RA skrev:Nu är dom sålda, när jag fick mailet från blocket att annonsen var inlagd tog det ca 2 minuter så
var dom sålda , efter ytterligare 10 minuter hade jag fått 5 mail som också var intresserade. Jag skulle ha haft fler.
Nu till lite svar , Bosa: 235/35/19 är det närmaste du kommer enligt däckhandlarnas lista i rullomkrets.
ET är 38 på dom fälgarna jag hade köpt, det var en av dom stora anledningarna till att jag köpte dom. Originalet ska vara 43 om jag inte minns fel så det betyder att jag får ut fälgarna utan att använda spacers. Jag vet att det inte är enligt regelboken men det skiter jag i.
Nu ska jag bara ha tag i ett par nya, nån som vet något kanske.
Haha...Inga större problem att bli av med dem mao. :)

Kan ju vara så att på turbosarna så är rullomkretsen lite större än på min racer, hur som helst ska det inte behöva orsaka några problem med plats eftersom resten är lika så då får det bli 235/35-19 i så fall. Enligt en däckfirma jag snackade med(tror det var Skanstulls) så hade det varit lite problem med en OZ-fälg med ET38 på endel bilar där man fått massera skrämkanter för att fälgen skulle gå fri.
av OC-RA
Jaså du har bestämt dig nu. :roll:
Jag undrar om det inte är roligare och leta än att köpa.
Lycka till , och du kan väl skriva en rad när det blir dags för köp.
Användarvisningsbild
av Bosa
OC-RA skrev:Jaså du har bestämt dig nu. :roll:
Jag undrar om det inte är roligare och leta än att köpa.
Lycka till , och du kan väl skriva en rad när det blir dags för köp.
Noap, har inte bestämt mig för fälg än. :)
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]