Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Köpte mina senaste uppsättningar sommar och vinterdäck hos Infosite. Hämtade ut dem i butik...
Användarvisningsbild
av Derank
AWDvolvo skrev:
StefanN skrev:Får nog tala om vad du ska ha för nåt, volvo orginal eller eftermarknadshjul? Är det orginal du vill ha är det inte så mycket att välja på, det blir ju Bilia om du ska köpa nya grejer.
Jag håller inte riktigt med där! Enligt däckförsäljare så anses däck vara nya upp till 2 år från tillverkningsdatumet, dvs om dem bevarats på rätt sätt.
Så du kan alltså köpa helt nya däck som är 2 år gamla.
Jag var förbi bilia och kollade sommardäck tidigare i år, men dem var 8 månader gamla.
Så jag beställde från däckonline och då var mina nokian däck endast 5 veckor gamla.
Alltså så ser jag det lite som en chansning...
Ska beställa nya vinterdäck snart och det blir från däckonline igen! ( Blir spännande o se hur ''gamla'' däck man får)

[Kolla efter DOT och 4 inringade siffror på era däck, tillverknings vecka+år]

Upp till 10år rätt förvarad räknas däck som nya, jag har ett flertal gånger köpt udda dimensioner av C-däck till jobbet släpvagnsliftar som varit tillverkade 5-6år tillbaka i tiden. Men det är inet vanligt när det gäller bildäck, köper du online är de oftast tillverkade de senaste månaderna
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Blocket såklart :)
Användarvisningsbild
av zalmondorro
Köper inte på blocket förutom NYA från företag
man kan aldrig vara säker att alla 4 fälgarna är helt ok. Det kan man kanske inte heller få från företag men där kan man i alla fall reklamera
av volvo244gle
Skroten! :)
200 spänn/hjul (300 kr på lättmetallfälg) funkar finemang bara man hittar en uppsättning med lagligt mönsterdjup som är tillverkade detta sekel, och iallafall har några dubb kvar.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
JB-bildemo kan ju funka bra
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag har tidigare köpt sommarhjul från JB - bildemo och det fungerar riktigt bra, men utbudet av vinterhjul brukar vara skralt.
Användarvisningsbild
av StefanN
volvo244gle skrev:Skroten! :)
200 spänn/hjul (300 kr på lättmetallfälg) funkar finemang bara man hittar en uppsättning med lagligt mönsterdjup som är tillverkade detta sekel, och iallafall har några dubb kvar.
Tror nog dom flesta har lite högre krav än så på sina vinterdäck.... :roll:

Jag har försökt mig på en lagning […]

Tack för tipsen, får testa lite sjä[…]

Luktar avgaser i kupen

Som sagt, det räcker med en okulär kon[…]

Det finns på bildelsbasen , det som ä[…]