Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Dessutom har väl denna rekomendation från Volvo funnits så vitt jag vet i många år. Dessutom vet jag inte vad garantin täcker och jag har aldrig hört någon de senaste 10 åren som haft problem med <volvos lacker.

Jo, förresten, har hört om någon enstaka som haft klarlackssläpp på V50
Droopy skrev:Dessutom har väl denna rekomendation från Volvo funnits så vitt jag vet i många år. Dessutom vet jag inte vad garantin täcker och jag har aldrig hört någon de senaste 10 åren som haft problem med <volvos lacker.

Jo, förresten, har hört om någon enstaka som haft klarlackssläpp på V50
Inte bara enstaka.. Har sett ganska många.. :( Inklusive min egen..

Edit: Förövrigt så lägger jag själv på FormulaU, två gånger om året, på mina bilar sen 8 år tillbaka, kan inte se alls att det skulle påverka lacken så att garantin inte skulle gälla. Däremot om man bränner igenom med polerrondellen så är det ju självklart inte en garantigrej.
Frippan skrev:Tack för all respons, min bil är en tjänstebil så jag ska ju bara ha den i tre år men vill ändå sköta om den på bästa sätt. Jag får ta mig en funderare på hur jag ska göra.
Klart att du ska skydda bilen. Det är både lättare och roligt att tvätta bilen när lacken är blank och lite smuts/vattenavvisande. Det är så små pengar som det handlar om. Sen vid varannan tvätt lägger du på lite sprayvax så kommer bilen se ut som ny länge! Sprayvax gör även så lackskyddet i botten håller längre.
Däck till Volvo 245 GLT

"SPECIAL SPARE" kallar Volvo reservhjule[…]

Vill göra en rättelse!!! Det var en blan[…]

Styrledsverktyg

Hej! Jag ska byta den inre styrleden på en[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]