Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

StringerBell skrev:Förekomsten av svarthalka ett par morgnar per säsong är inte skäl nog för dubbdäck..
Nej ett par gånger per vinter kan man ju åka av, det är ju lugnt ;) För inte f-n är det någon som ställer bilen de dagar när det är för halt för dubbfria däck.
har alltid haft problem med dubbadäck: massa oljud, högre förbrukning, tappade dubbar, lång bromssträcka osv

har mest bott i norra Skåne, även kört taxi många tusen mil i detta området och friktion har alltid fungerat bäst (utom på blankis) de senaste 12 åren

testat lite olika däck och dom nyaste bästa jag har testat ännsålänge i snö/slask är cooper WeatherMaster S/T2 annars har jag hört mycket gott om nokian hakkapalitta, får se vad jag testar på 240in friktion blir det iallafall :wink:
MartinS skrev:
StringerBell skrev:Förekomsten av svarthalka ett par morgnar per säsong är inte skäl nog för dubbdäck..
Nej ett par gånger per vinter kan man ju åka av, det är ju lugnt ;) För inte f-n är det någon som ställer bilen de dagar när det är för halt för dubbfria däck.
Åka av? Jag har på sju år inte ens fått sladd. Men jag vet ju inte hur andra kör.
Varför är de inte godkända?
Är dom inte med på listan är dom inte godkända som vinterdäck. Vill du åka med dem då det inte är vinterväglag är det fritt fram.
det går aldrig igenom rättsligt det där. Det kan inte finnas olika krav på vinterdäck inom EU.
Det är bara att överklaga till högre instanser

Körde en SAAB 9 3 på akylatbensin i c[…]

Vilken mjukvara har ni?

Det är ju inte alla som släpps OTA, […]

V70N -01 Växellådsbekymmer.

Jag hade kikat på kransarna. Kan vara en li[…]

Fel forumskategori...