Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
SkauneJohan skrev:har sett ännu värre vinkel på hjulen, det kallas tyskstuk eller nånting...
Är inte tyskstuk när man har för smala däck till fälgarna så att däcksidorna blir helt v-formade? Det här får jag mer associationer till japansk bilmodding typ men kan också vara att jag är need for speed-skadad från några år tillbaka sedan :oops:
Användarvisningsbild
av P210
Tyskstuk är alldeles för breda fälgar med totalt fel ET (skodda med smalast möjliga, väldigt stretchade däck), lägg till minsta möjliga tumtal på fälgen.
Bild
Förr kallades de för rullskridskor/roller skates, men det vet ingen vad det är numera...
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
Droopy skrev:Det är ungefär lika coolt som att åka omkring med dimljusen tända dyngnet runt, dvs kidsen gillar det.
det är olagligt och bländar, fel camber/för smala däck gör bara att risken o åka av vägen (dom själva) blir större
Användarvisningsbild
av Micce1980
Om man nu ska göra så med bilen kan man väl ändå börja i rätt ände?

1. Fixa bakrutetorkaren
2. Lacka listerna
3. Silvriga blinkerslampor
4. Förstör bilen helt :wink:

Förövrigt, kör folk fortfarande runt med de där M3-backspeglarna? :???:
av Lövet
Detta är en japansk grej från början så skyll inte på tyskarna den här gången.
av Droopy
Tjae, modet varierar, så är det bara, då jag var 20 bast kapade man fjädrarna fram på 142an allt som gick och höjde den bak allt som gick, var som en ål på vägen i 160kmph, Timråstuk kallades det här uppe. och så skulle man ju ha raggartrappa såklart.

Tycker stans ser helt ok ut faktiskt.
Användarvisningsbild
av P210
...been there, done that :oops:

Bild
Här är mitt åttiotalsåk:
Bak satt ett 10cm högt tjockväggigt stålrör med lång bult under fjädern mellan fjäderbrickan och bärarmen, plåtfälgar som var breddade både inåt och utåt gjorde den besiktningsbar med 245:orna bak! Can-Am skärmarna fick skärmkanterna nedflyttade bak så den inte såg så hög ut ??:-/
Grupp-A vingen var ett hembygge i karossplåt med fötter i 10x80mm plattjärn minns jag, bagageluckan höll sig stängd åtminstone...
Styrledsverktyg

Funkade med detta verktyg till en s60-03 iaf

Däck till Volvo 245 GLT

"SPECIAL SPARE" kallar Volvo reservhjule[…]

Vill göra en rättelse!!! Det var en blan[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]