Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
prahna skrev:
~Kalle~ skrev:Jag kan rekommendera CFP:s färdigskurna solfilm http://www.solfilmsshopen.se/produkt/Vo ... ---5-rutor

Bra skuret och lätt o jobba med och priset okej
Är de bra optiskt?
Ljust inifrån bilen och mörkt utifrån som det ska vara. Lätt att se genom även i mörker tex vid backning. färgen är åt det bruna hållet
Användarvisningsbild
av StefanN
Tog in pris på byte av solfilm på dom bakre dörrarna, 1995:- ville dom ha. Ska man lämna in eller finns det en chans att få det perfekt själv?
Jag har bara prövat för 25 år sen och det vart väl inte så värst bra. Men om man köper bästa möjliga och har all tid i världen borde det väl gå?
Skulle va kul att få till själv mest för att ha testat.
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag anlitade stadens glasmästare. Dom tog ut bakrutorna för att det skulle bli bra. Lämnade bilen ena dagen och hämtade nästa morgon.
Solar gard från Saint Gobain är filmen. Helt svart utifrån men inifrån är den som en V60 originaltoning. Det blev skitbra. Tänker inte på att rutorna är tonade. Först när man kör en annan bil utan toning som man reagerar.
1995kr för två rutor låter som lite i överkant. Jag har oxå provat tona en 740 förr i tiden och det blev inte bra.
Luktar avgaser i kupen

Som sagt, det räcker med en okulär kon[…]

Det finns på bildelsbasen , det som ä[…]

Som rubriken säger. Nog vore det väl kon[…]

Hej! Min 940ltt -1996 är chippad i bräns[…]