Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Min förra V70 2001:a som jag körde 40 000 mil med blev det många stenskott i lacken på genom åren men jag la i kallgalv och sen färg med Volvos lackstift (färgstift först ett par lager och sen en 4-5 lager med klarlackstiftet). Blev aldrig nåt rost i lagningarna vilket är huvudsaken. I början var det förstås inte så kul att börja laga stenskotten men efter ett tag blev det bara en grej man skulle göra för att hindra rost och utseende fick gå i andra hand.
Nu har jag ny bil igen (nåja MY14 men den var ny när jag köpte den) och konstigt nog inget stenskott i lacken än men väl i framrutan för några veckor sen (jäkla vad det small i rutan) och eftersom det hamna rakt i synfältet blev det byte av frontrutan på stubinen (dagen före julafton). Nu hoppas jag att jag klarar mig från stenskott i frontrutan ett tag. Den förra V70 som jag hade i 13 år bytte jag frontruta en gång på och det var nåt av de första åren. Men den var ganska "blästrad" av små "hack" när jag sålde den men inget riktigt stenskott.

/Bo
En massa felmeddelanden!

Laddade batteriet fullt igår och bilen kom[…]

Trasig Renault Scenic

Ventil tätningarna kom idag....😁😁. Kan bö[…]

Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]

Låsa motor och kammar

Vet inte hur vektyget för D5 ser ut eller om […]