Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Waizguy skrev:På en mc-förare kan man ju i vilket fall se om huvudet är åt det håll man kommer ifrån, sen om föraren blundar eller inte är oklart, men man har ialf en ärlig chans att se någon form av kontakt :)
Finns ingen vits med toning runt hela bilen, har ni inte AC? i bak har man det bla för insynsskydd, vad försöker ni dölja i framsätet, att ni surfar på ipaden eller? :)
Svart toning har ju många såklart för utseendets skull, själv så hade jag någon avtagbar kolsvart film på passagerarrutan då kotten var liten och satt i barnstol fram för att det skulle bli svalare, jag vill inet flåsa mede acn rätt i nyllet på en liten bebis.

Men det var usel sikt det lovar jag och sp fort han hamnade bak så togs det bort.
av Waizguy
VolvoB20 skrev:Är detta lagligt?

http://www.klingel.se/blaendskydd-foer- ... ex-287936/

Om man nu måste ha ögonkontakt med föraren.
Fasiken den såg ju bra ut. Även till vintern när felinställda ljus och dimljusmarodörerna kommer ut, bara fälla ned :D
Droopy skrev:Svart toning har ju många såklart för utseendets skull, själv så hade jag någon avtagbar kolsvart film på passagerarrutan då kotten var liten och satt i barnstol fram för att det skulle bli svalare, jag vill inet flåsa mede acn rätt i nyllet på en liten bebis.

Men det var usel sikt det lovar jag och sp fort han hamnade bak så togs det bort.
Om du hade biltemas avtagbara solskyddsfilm så förstår jag att du ville få bort den fort. Sjukt "blurrig" bild och ren trafikfara om den monteras på vindrutan.
Ac'n kör jag ialf ned mot fötterna inte rakt i fejan. Det är klimatet i bilen som ska bli svalare inte ansiktet :)

/// Waiz
av PTV
Herrejestrikanes, tona framrutorna.Har bakruta och bakre sidorutor svarttonade i något färdigskuret material som är lite tjockare än den där filmen på rulle men man är ju mer eller mindre smått livrädd att köra på någon vid t ex filbyte när jag brukar vrida på huvudet och då inte ser ett skit pga denna toning där bak.Skönt när det är soligt men knappast mer i trafiksammanhang så hur ska det då gå om man färgar även framrutorna.LOL. :D

Vilket påminner mig om dom där mörkfärgade bakjusen som en del brukade tona för en tid sedan och så lyste det minimalt efter detta. ?:-/
Användarvisningsbild
av Micce1980
Såg denna i lördags och tycker verkligen inte att det är snyggt. Hade jag bosatt mig i ett land eller på en ort där det är längre och varmare somrar kanske jag hade gjort detsamma ändå men men tur att man gillar olika, snygg C30 i övrigt :-)-)
Bilagor
20150704_115103_E.jpg
20150704_115103_E.jpg (262.85 KiB) Visad 153 gånger

Mig veterligt finns det ingen lastbalanserare f&ou[…]

V70 2011 D3, bränslefiltret byttes 12000 mil,[…]

Byta tryckgivare turbo

De är automat

Har du provkört bilarna? I mitt tycke är[…]