Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Droopy
DaBlo skrev:
Droopy skrev:En tusenlapp är ju ingenting mot att lacka om en helsida för 15k, och man polerar inte med en mussepiggmaskin, polerar gör man med en roterande, en mussepiggmaskin ocilerar bara och dem kan du inet polera med.

Ska du på något sätt närma dig polering med en mussepiggmaskin får han inhandla en flaska Raptor från smartab och ulltrissor, det tog jag bort inbrända rosor från fågelskit med, men då är han snart uppe i tusenlappen, Glöm polisch och handgnugga.
Musse pigg, menzerna och optipads tar hand om det mesta bara det inte gått igenom klarlacken :)
Repan i fråga nu har ju inte gått igenom klarlacken och borde vara tämligen enkel att reda ut :)
Ja, optipad är ju ulltrissa och FG4/500 påminner ju om raptor. Men om han ska inhandla maskin, optipads och medel kan han ju lika gärna svänga förbi en rekondfirma, de rubbar ju sidan åt honom på en kvart och det kan väl inte vara så svårt att få någon där att göra ett snabbjobb och få några hundringar i näven.

Hade TS bott i S-vall kunde han ha svängt förbi mig på jobbet någon dag så hade jag fixat det på en liten rast, kanske fins någon annan Jagrullare som kan ställa upp och hjälpa TS för en liten peng, hobbyrekondare fins väl i varje gatuhörn snart.
av DaBlo
Helt rätt, kostar ju ungefär samma peng att köpa men finna ju kvar när nästa repa kommer :D

Ser inte var TS bor men kan hjälpa till om du bor i Uppsala trakten med :)
av Daniel73
Jag har fått bort många repor som såg illa ut med ocillerande maskin och vanlig vaxpolish.

Så prova en sådan innan man lämnar till proffsen...
av EnKatta
Tack för alla tips, det blir en tur till ditec imorgon för att höra vad de kan göra åt saken och till vilket pris.

Kanske dummaste frågan idag, men nybilsgaranti är inget som kan vara till hjälp när det gäller självförvållade skador va?
Användarvisningsbild
av crumpets
Inte garantin, men vagnskadan. Du kan få allt självförvållat fixat på den! Dock till priset av självrisk.
av DaBlo
Nej ingen idé att ta på försäkringen, självrisken är dyrare än vad det kommer att kosta att enbart fixa repan :)

Bytt kupefläkt, vilket meck men nu känns[…]

Tjena! Har ett återkommande problem med min […]

Det var därför jag funderade på om[…]

Hej! Det är så att jag har en fas 2 d5 […]