Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av nj22ah
Hej

Jag har helläder i min bil.
Finns det en särskild spray eller dylikt för att "återfukta" lädret?
Vilka produkter rekommenderar ni isåfall.
av Noodles
Volvo har ett skinnvårdspaket som sägs funka bra.
För rengöring och återfettning.
Användarvisningsbild
av Loner
Som sagt, volvo har, din lokala möbelnasare har säkert oxå.

/L
av Drogen
Jag har använt Leathermaster. Det rekommenderas av många och finns hos dom flesta möbelåterförsäljare. Dom har ett kit speciellt för bilar. Impregneringen verkar bra. Lätt att applicera, kladdar inte o.s.v. Däremot är jag inte så imponerad av "cleanern". Förarstolen var ganska skitig på vissa ställen men varken standardcleanern eller "strong cleaner" mäktade med att göra riktigt rent. Jag vet dock inte om det beror på att cleanern är sämre eller om det är ett fall för en rekond.firma.
av Daddan
Appropå cleaner, hur är det med universal rengöringsduk och att rengöra läder med det? Torkar det ut för mycket eller räcker det med att göra rent med detta och sen använda riktiga återfuktande/impregnerande saker? Jag tycker att det gör rent riktigt bra med dessa iaf.
Användarvisningsbild
av Viken_69
Jag använde ett medel med bivax i på min förra bil. köpte det hos skohandlaren och resultatet vart verkligen bra. skinnet vart mjukt och följsamt och enligt skomakaren så plockade medlet fram skinnets naturliga fördelar och lade sig inte bara utanpå. som sagt tyckte jag resultatet vart kanon, nackdelen är att det tar ett par dagar innan skinnet dragit åt sig medlet så det är lite fett ett par dagar. så fort jag har möjlighet att ställa min nuvarande bil ett par dagar ska jag göra en behandling på den med.
Volvo 945 STARTAR EJ

Hej, Min bil dog för nån vecka sedan n&[…]

Handbroms

Och när jag besiktade nu så ska han p&a[…]

Huvvajer

Hej Min huvvajer har gått av precis bakom h[…]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]