Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hakank
Hittils har jag använd glasputs och hushållspapper överallt på insidan. Har funkat hyffsat. Nu undrar jag om det finns nått bättreoch kanske enklare? En sak som är svår är insida av vindruta. Har haft en liten sak med skaft och mikroduk. Har dock inte funkar ngt vidare utan lämmnat efter sig spår så det slutar med att man vrider armar ur led för att få till insidan. Finns det ngt bättre?
Användarvisningsbild
av Micce1980
White skrev:Torkar inredningen med lite ljummet vatten och microfiberduk. Rutorna putsar jag med rödsprit och industripapper på rulle.
+1 på det.
Användarvisningsbild
av Funk
hebbe skrev: Men den bästa fönsterputsen är strovels glasrent, finns bla, på bollnäs bilvård.
Den fönsterputsen är suverän, eller Bollnäs Bilvårds egna puts. Faktum är att även deras andra produkter är väldigt bra och hyggligt billiga, inklusive deras eget interiörtvättmedel.
Just när det gäller rutor är min uppfattning att duken/papperet nästan lika viktigt som medlet, mitt val är alltid en microfiberduk avsedd för glas. Är rutorna riktigt kladdiga så kan kan köra i två steg med tork av papper första gången..
Att rengöra rutor på bilar ÄR skitjobbigt på grund av arbetsställningar och saker som är i vägen, men rätt medel underlättar..

/Thomas
Användarvisningsbild
av hakank
Det finns ingen bra pryl som underlättar arbetsställningen? Den jag har är lite halvkass tycker jag. Ett skaft med nån platt sak framtill..
Användarvisningsbild
av Funk
Jag inte hittat någon...eftersom man får gnugga en del med microfibern tror jag det blir svårt att hiita något..

/Thomas

Jaha den mindre än 11.x kWh? Det är m&ou[…]

Hej allihopa detta är mitt första inl&au[…]

Fått hem däcken idag, nu ska bara n&ari[…]

löphjul multirem

Tror att man kommer bättre åt brytrulla[…]