Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Nissebagare
Kan man lita på Biltemas minikompressor som man ansluter till cigarettuttaget eller är en handkompressor att föredra? Minikompressorn kostar nästan hundra medan handkompressorn trehundra. Tar det lång tid att pumpa upp 2.5 bar för hand? ??:-/
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Handpumpa upp ett bildäck, nä fy f*n, iof behöver du nog inte gå till gymmet den dagen. Minikompressor har jag ingen direkt erfarenhet av, men kan tänka mig att det inte är mycket att hänga i julgran.
Har du inte möjlighet att använda en ''riktig'' kompressor? Länkar hursom en nedan som duger bra till att pumpa bildäck med tex.

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl ... 1-8-17667/
Användarvisningsbild
av ER
Klart en 12v minikompressor fungerar, men det tar ju helt annan tid är riktig kompressor. Nu var det iof. inte feltemas jag hade utan från Micro men det är i stort sett samma skrot och korn made in china.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Pumpade upp ett 235/65 18" vinterhjul för hand för ett par år sedan! Det var ingen dröm direkt :wink:

Bilen stod i garaget, helt platt framhjul. Pumpade upp det till 3 bar så jag skulle kunna köra 500 meter till en däckverkstad. Behövde inte träna mer den dagen :-)-)
En massa felmeddelanden!

Laddade batteriet fullt igår och bilen kom[…]

Trasig Renault Scenic

Ventil tätningarna kom idag....😁😁. Kan bö[…]

Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]

Låsa motor och kammar

Vet inte hur vektyget för D5 ser ut eller om […]