Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Uj uj, då får man ju ha något slags larm på bilen som känner om en fågel skiter på bilen.

Och så går larmet och man kan rusa ut till parkeringen som en brandsoldat ungefär och ta bort fågelskiten inom någon minut :P
av Hemgårn
Rädda lacken - Skjut en Trut.
Fyfan :(

Upptäckte fläckar på bilen idag som jag misstänkte var fågelskit kunde inte vara något annat.

Fanns inte igår och upptäckte det idag efter jobbet så det har ju inte varit jätte länge.

Åkte och tvätta av bilen direkt men blir snabbt besviken när man ser att skiten inte går bort :(

Självklart hade det kommit mest på den ytan på bilen som blev omlackad för ca 6 månader sen så det måste ha nått med det att göra.

Körde av med poleringsmaskin men hjälpte inte heller.visst det blev mycket bättre men man ser att lacken är förstörd om man kollar riktigt noga

Trodde verkligen inte det var så känsligt :(
Trodde det kanske rörde sig om dagar inte timmar.

:(
Tyvärr måste ju aggressiv fågelskit bort per omgående. Jag fick ett märke av en rejält skit som bara suttit 2-3 timmar, sånt är riktigt trist. Man får helt enkelt inte bort det sedan, lacken blir förstörd för alltid.

Ju mörkare skit, desto aggressivare mot lacken, det är min spaning. Står den dessutom i solen verkar den bränna ännu hårdare på lacken.

Jag har alltid en flaska vatten i bilen på sommarhalvåret så man kan skölja bort fågelskit direkt. Man får va försiktigt dock så man inte repar lacken, det är ganska hårda partiklar i en del skitar...
jag kollar bilarna varje dag, så spillningen har oftast inte suttit så många timmar. har inte haft några problem med märken.

OVÄRDERLIG i den eviga kampen : HOMO SAPIENS SAPIENS vs. AVES

Bild
Med måskit har man haft en jäkla tur, bor i ett område som är invaderat av måsar i perioder och bilarna brukar vara rejält sprejade, och jag tvättar nog inte bilen mer en 1gång i månaden, nu har jag ju dok en silverfärgad bil och där syns ju knappt skiten. föra bilen var Vinröd och jag såg då aldrig någon ros av måskit på den heller på 5år.
jag har brunmetallic och den lacken tål inte fågelskit alls, här pratar vi max någon timme. Har fått flera etsningar som syns i vissa ljus.
På min gamla 960 silvermetallic var det inga synliga problem, skiten kunde sitta i veckor. så helt klart är mörka fäger känsligare
Beställa ny V90 T6 recharge

Kupén blir något tystare utan panoram[…]

Löst nu. De va kudden som va kass blir byta[…]

Ville bara dela med mig av min egenskap frå[…]

Kolla under batterilådan och vid "burke[…]