Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av nystrom
Jag har lite små repor på listen på bakdörren som jag skulle vilja bli av med. Lär man ha nått speciellt medel på den här ytan eller fungerar det med nått vanligt polermedel och en trissa? Om jag nu inte får upp bilden så är det listern mellan framrutan och bakrutan. Jag har menzerna fg400 och pf2500 och polish and sealant att använda hemma....
Bilagor
image.jpg
image.jpg (1.8 MiB) Visad 194 gånger
Användarvisningsbild
av bjornw
Den listen kan du polera som vanligt. Det är lackad plåt.
Akta gummilisterna i kanterna bara, maskera dem med en tejp som håller, annars blir de missfärgade och du drar med dig smuts på rondellen. Tänk på att inte köra för varmt också, listerna kan deformeras av det. Jag brukar köra ner rutorna först och peta undan listerna lite.

Hade börjat med PF eftersom det verkar vara finare repor, räcker det inte får du gå på med FG.
av nystrom
bjornw skrev:Den listen kan du polera som vanligt. Det är lackad plåt.
Akta gummilisterna i kanterna bara, maskera dem med en tejp som håller, annars blir de missfärgade och du drar med dig smuts på rondellen. Tänk på att inte köra för varmt också, listerna kan deformeras av det. Jag brukar köra ner rutorna först och peta undan listerna lite.

Hade börjat med PF eftersom det verkar vara finare repor, räcker det inte får du gå på med FG.
Stort tack!
Då ska jag göra ett försök i helgen....
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja tror inte att du behöver gå på med fast gloss för det är väl bara svart plast mellan dörrarna?

Akta rutorna så inte WRG behandlingen försvinner, finns iofs ny behandling att köpa. Rätt najs att ha på samtliga rutor på bilen.
Beställa ny V90 T6 recharge

Kupén blir något tystare utan panoram[…]

Löst nu. De va kudden som va kass blir byta[…]

Ville bara dela med mig av min egenskap frå[…]

Kolla under batterilådan och vid "burke[…]