Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Om jag minns rätt har jag ett lackskydd som heter FireGlaze hemma. När är det lämpligt att lägga på detta på en helt ny bil med färgen Inscription Electric Silver 477? Jar har även Ultima Paint Guard Plus+ som jag gillar och brukar använda lite oftare än Fire Glaze då det är så lätt att lägga på, när kan jag lägga på detta på ny bil? Det är alltid roligast att göra bilvård på en ny bil, men jag har hört att lacken behöver "torka lite först"...
torwald skrev:Om jag minns rätt har jag ett lackskydd som heter FireGlaze hemma. När är det lämpligt att lägga på detta på en helt ny bil med färgen Inscription Electric Silver 477? Jar har även Ultima Paint Guard Plus+ som jag gillar och brukar använda lite oftare än Fire Glaze då det är så lätt att lägga på, när kan jag lägga på detta på ny bil? Det är alltid roligast att göra bilvård på en ny bil, men jag har hört att lacken behöver "torka lite först"...
Ring tillverkarens support och fråga, det gjorde jag när jag hade en fråga om en produkt.
Jag har också Inscription Electric Silver(477). Lackbehandlade hos ÅF tre veckor efter leverans av bilen.
Beställa ny V90 T6 recharge

Kupén blir något tystare utan panoram[…]

Löst nu. De va kudden som va kass blir byta[…]

Ville bara dela med mig av min egenskap frå[…]

Kolla under batterilådan och vid "burke[…]