Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
simonhalmstad skrev:Älskar Volvos ljusa inredningar med ljus ratt, trotts att jag inte är gammal. ;)
+1

Jag har alltid tyckt det varit gubbigt tills jag slog till själv med ljus ratt och knopp. Nu tycker jag svart ratt och knopp ser riktigt tråkigt ut medans ljus är fantastiskt trevligt. Kanske har jag bara blivit gubbe :)

För övrigt använder jag pingens interiör rent, spädd till 1:200 eller något sådant. Funkar grymt bra på säten och ratt.
av Lövet
Pingens rengöring tillsammans med mirakelsvamp är det bästa jag testat.
Användarvisningsbild
av P210
Vill du sedan ha tillbaka läderlukten kan jag rekommendera att du använder den här produkten att smörja in din klädsel med, finns även som kit med en flaska läderengörning;
Gliptone Liquid leather Conditioner
Bild
av panorama
Har alltid haft svarta bilar med ljus läderklädsel. Här kommer mitt tips :)

köp sadeltvål
En borste som man rengör säten med ( själv har jag swissvax)

Rengör dina säten med sadeltvål och lagom varmt vatten. Torka rent och rengör lite löst med microfiberduk och gliptone leather cleaner, sedan smörjer jag in allt med gliptone leather konditioner.

Det blir som nytt och luktar underbart.

lycka till
av Flywheel
Tack för alla råd!

Jag har testat Gliptone rengöring och conditioner, resultatet blev bra och luktar riktigt trevligt.

Dock ser man tydligt var ytan på lädersätet är bortskavt, när man blöter ner...någon som vet varm man kan hitta "bättringsfärg" för detta?

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]

Den har startat villigt många gånger n[…]

Om du har airbag är det en ytterst god ide at[…]