Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Stefan62
Jag ska är på gång att köpa nya däck och det är minst sagt mycket att välja på...

Goodyear Efficient Grip Performance - är det något att ha på en V70? (Dimension 195/65/15)

Jag får intrycket av att det är ett lågprisdäck, men det behöver ju inte vara dåligt för det...
av JohnB
Jag gillar ju Michelin just för att man får lång livslängd men det finns ju däck som presterar bättre i andra avseenden så man får helt enkelt välja det däck som har bäst egenskaper inom det område det ska användas. Kör man som folk gör mest kan man nog välja vilket däck som helst bland de kända märkena utan att bli missnöjd. Lågt inköpspris innebär inte alltid mest värde för pengarna...

/John
Användarvisningsbild
av SvenB
Under min taxitid körde jag nästan uteslutande på Michelin. Men som privatbilist kör jag nu på lite billigare och mindre slitstarka däck. Detta eftersom jag om det är 2-3 mm kvar då jag tar av sommardäcken på hösten beslutar mig för att köpa nya till nästa säsong. Hade jag haft Michelin hade jag nog kört bort någon millimeter till och varit lite mer trafikfarlig på slutet.

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]