Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Finns på biltema till bättre priser och fungerar lika bra som de dyrare. Silver är snyggast,diadem är ju mera blågula :P
Användarvisningsbild
av Funk
Nexus skrev:Finns på biltema till bättre priser och fungerar lika bra som de dyrare. Silver är snyggast,diadem är ju mera blågula :P
Det är sant, men många silverlampor lyser riktigt dåligt, många är inte ens godkända för bruk i fordon... I den nya XC90 sitter det bra silverlampor, 160:- paret på Volvo, men jag vet inte tillverkaren..

/Thomas
Användarvisningsbild
av MartinS
Billiga silverlampor lyser ju ofta jättedåligt, silver vision däremot funkar grymt. Jag har haft samma uppsättningar sedan 2000 ungefär och de fungerar forfarande finfint, i ett antal bilar. Det blir inte många kronor per år.

Osram diadem har jag en uppsättning av, men jag tycker den är för blå när den är släckt, inte riktigt lika snygg som philipslampan.
Användarvisningsbild
av Perc
Jag hade silvervision i min V70N. Det lyste hur bra som helst och man slipper det blåa som Osram envisas med.

En jag talade med påstod också att silvervision har bra livslängd. Vanliga gula glödlampor flagar ju efter ett par år så det börjar blinka vitt.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag sparkar lite liv i denna tråd igen då.
Är det samma fattning för dessa Silvervision för V70 som nämns ovan, Philips Silver Vision PY21W, till V50?
Och vad är det för typ man ska ha till framblinkers?
Användarvisningsbild
av grillchips
Bumpelibump!
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]