Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av DanneF
wendtan skrev:Ok, men vad menar du att dina vittnen bevittnade? att de stog en bil där eller att personen ifråga gjorde skadan på sin bils sida?
Vad är det som säger att en annan bil inte gjorde skadan och att 745:an anlände efter?

Jag tror chansen att han erkänner att han skadat din bil är mikroskopiskt liten om jag skall vara ärlig.
han fick ju öppna sin passagerar dörr på plats o det matcha exakt där skadan satt.
nää asså mina 2 vittnen kan bara intyga att bilen stod på den platsen den gjorde om han nekar.

tur att man har hans reggnr.. hämden är ljuv som sagt annars..
Användarvisningsbild
av wendtan
Ok, jag misstolka ditt första inlägg, jag fick för mig att han vägrade att öppna sin dör för att se om det "matchade" Lycka till, och håll tummarna att killen ifråga gör rätt för sig.
av Luzion
Det här med dörruppslag tycks man aldrig komma ifrån, spelar ingen roll vart man parkerar. Det värsta som finns är när man ser hur folk öppnar sina dörrar helt utan respekt för bilen som står bredvid. Vissa människor ser tyvärr inget värde i en bil utan ser det bara som ett transportmedel och sådant blir man nästan äcklad av. :evil:
av DanneF
kan ju även passa på o inflika att den nya parkeringsskadan jag fick som jag har åtgärdat, har försökt nå killen som ska pröjsa i 2 dar i rad nu o talat in medelande på mobilen.. känns som han försöker smita undan.. tur att man vet var hans brevlåda bor..
Användarvisningsbild
av AndreasC
varför skall han betala självrisk när det är den andra som orsakat skadan ? Dår är det väl motpartens bolag som betalar alla kostnader orsakade av försäkringstagaren, man har ju en motpart i frågan.

Sen förstår jag dig i ditt resonemang, stenskott är ju inte mycket att göra men har man någon som man kan sätta till svars för att orsaka en skada så gör man det.

Man skall alltid göra ett försök att få lite rättvisa i saker och ting, jag är helt hundra att han hade gjort densamma om det varit tvärtom.

Mvh Andreas
av Dykaren
Gammal tråd men ändå. Det kokar i mig när jag läser detta, en olycka kan hända så lätt men då får den skyldige stå för det. Förbannade jävla nolla den där jävla ibrahim gör lampskärmar av aset. Glömmer aldrig när jag kommer ut på en parkering och ser hur en jävla yuppie använder min sjukt fina Cadillac Seville STS motorhuv som skrivbord. Snubben pratade i mobilen som han hade klämt mellan örat och axeln och satt sin bärbara dator på min motorhuv och en mindre hög med papper på MIN bil! Humöret rann över och det rejält om vi säger så, jag sprang mer eller mindre fram och frågade vad fan han håller på med. Då bara tittar idioten på mig och pekar på sin telefon -Va fan gör idioten? Nu har jag om möjligt blivit ännu argare och var precis innan gränsen till att dräpa den där jävla yuppie-strebern i sin äckligt fjantiga kavaj och backslick. Nä nu jävlar, jag hade då att välja mellan att helt sonika sänka fjanten då han när jag försökte få till en diskusion med honom bara avfärdade mig. Jag slet telefonen ifrån honom och frågade vad fan han håller på med och han bara greppar efter sin telefon. Jag slår ihop den och säger åt idioten att ta bort sina grejer från min motorhuv men nollan bara kaxar och säger att han ska ha sin telefon -Och det nu! Vid det här laget så har det samlats folk som står och tittar på vad det är frågan om. Jag säger på nytt att han ska ta bort sina saker från min motorhuv men han bara sträcker fram sin vidriga beniga hand med vidrigt beniga fingrar. -Nä nu jävlar..........! Jag tog idiotens jävla dator och kastade den rakt ner i asfalten så det mer eller mindre sprutade plastdelar om den och efter den åkte papprena som hade legat på huven. Sen så la jag telefonjäveln i handen på idioten och sa lite snyggt -KVITT!
Dom få repor som blev polerade polarn bort utan problem och konstigt nog så hörde jag inte ett ord från polisen om detta :)

Hur gick det för dig??
Användarvisningsbild
av eccy243
Dykaren skrev:Gammal tråd men ändå. Det kokar i mig när jag läser detta, en olycka kan hända så lätt men då får den skyldige stå för det. Förbannade jävla nolla den där jävla ibrahim gör lampskärmar av aset. Glömmer aldrig när jag kommer ut på en parkering och ser hur en jävla yuppie använder min sjukt fina Cadillac Seville STS motorhuv som skrivbord. Snubben pratade i mobilen som han hade klämt mellan örat och axeln och satt sin bärbara dator på min motorhuv och en mindre hög med papper på MIN bil! Humöret rann över och det rejält om vi säger så, jag sprang mer eller mindre fram och frågade vad fan han håller på med. Då bara tittar idioten på mig och pekar på sin telefon -Va fan gör idioten? Nu har jag om möjligt blivit ännu argare och var precis innan gränsen till att dräpa den där jävla yuppie-strebern i sin äckligt fjantiga kavaj och backslick. Nä nu jävlar, jag hade då att välja mellan att helt sonika sänka fjanten då han när jag försökte få till en diskusion med honom bara avfärdade mig. Jag slet telefonen ifrån honom och frågade vad fan han håller på med och han bara greppar efter sin telefon. Jag slår ihop den och säger åt idioten att ta bort sina grejer från min motorhuv men nollan bara kaxar och säger att han ska ha sin telefon -Och det nu! Vid det här laget så har det samlats folk som står och tittar på vad det är frågan om. Jag säger på nytt att han ska ta bort sina saker från min motorhuv men han bara sträcker fram sin vidriga beniga hand med vidrigt beniga fingrar. -Nä nu jävlar..........! Jag tog idiotens jävla dator och kastade den rakt ner i asfalten så det mer eller mindre sprutade plastdelar om den och efter den åkte papprena som hade legat på huven. Sen så la jag telefonjäveln i handen på idioten och sa lite snyggt -KVITT!
Dom få repor som blev polerade polarn bort utan problem och konstigt nog så hörde jag inte ett ord från polisen om detta :)

Hur gick det för dig??
Herreguuuuud! Jag tror jag hade blivit MINST lika förbannad on nån hade gjort så på min snart 20 solblekta år gamla 740... :-(O)
Användarvisningsbild
av Snajper
DanneF skrev:
SweSA skrev:Även om försäkringsbolaget godkänner skadan, så får du säkert betala en självrisk.
Frågan är om det kostar mera än det smakar, kommer det kosta mera att fixa den lilla skadan än vad du får betala i självrisk?

Mvh
SweSA
nej jag behöver inte betala självrisk. han som gjorde dörruppslaget får stå för hela kakan sa dom på volvia och om det nu mot förmodan inte går o komma nånvart så skulle det inte kosta mej ett öre, deras arbete asså, fixar lackskadan själv då.

lär ju skicka faktura till ibrahim om han krånglar..
Det finns mer eller mindre tvivelaktiga organisationer som gärna köper din faktura, tyvärr tror jag att din behållning inte blir så stor med tanke på att det förmodligen inte är någon större summa pengar det handlar om. :wink:

/Snajper
av DanneF
jag kan ju medela om att försäkringsbolaget inte verkar kunna få tag i snubben, har inte hört nått än, no dags o ringa igen.
Säkra bakluckan vid frakt?

Krok kanske fungerar? Screenshot_2025-08-10-15-38-[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

V70 XC 2.4 bra motor?

Som Volvo fantast har jag tyvärr gett upp p&a[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]