Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Visst finns det sådana tvättar runt Volvoområdet, men nya bilar tvättas inte i dem. Dom ligger helt enkelt på de lokala bensinstationerna primärt avsedda för Volvoanställda...
De fåtal ställen jag känner till vilka tvättar nya bilar innan, eller i samband med, leverans använder vanliga automattvättar där hemligheterna är att det aldrig körs annat än "rena" bilar genom dem. Samt att man använder rent processvatten vilket tvättar ute i samhället mycket sällan gör..

/Thomas
av jpennerb
Tvättar min bil oftast i gör det själv tvättar med polletter bara med högtryck kostar totalt 60kr. Först avfettning som jag tar med mig själv, sedan 1 1/2 pollet med högtryck, hetvatten och schampo. Sedan 1 1/2 pollett med behandlat vatten som avspolning för att slippa fläckar. Är man noga så blir det väldigt rent och all skit försvinner. Men efter ca 10st sådana tvättar börjar det komma en hinna på lacken så då får man köra en tvätt med svampen.
av Bewsfroe
Funk skrev:Visst finns det sådana tvättar runt Volvoområdet, men nya bilar tvättas inte i dem. Dom ligger helt enkelt på de lokala bensinstationerna primärt avsedda för Volvoanställda...
De fåtal ställen jag känner till vilka tvättar nya bilar innan, eller i samband med, leverans använder vanliga automattvättar där hemligheterna är att det aldrig körs annat än "rena" bilar genom dem. Samt att man använder rent processvatten vilket tvättar ute i samhället mycket sällan gör..

/Thomas
Okej då har jag fått svart på vitt ang det :) Vetifan vem som tutade i mig det men helt klart har både han och jag fått det om bakfoten! Inbillar mig att dessa tvättar är bättre iaf. Borstarna lär ju vara lite renare kan man ju tycka.

När kommer Porsche 911 carrera med batteri oc[…]

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]