Vojje skrev:manor skrev:Jag har genom åren fått hjälp med 5 dörruppslag och en större buckla (knytnävesstor) och de har försvunnit helt.
Betydligt billigare och bättre än att spackla och lacka om.
Kommer du ihåg vad de kostade?
Den största bucklan betalade jag 650:- för. Då kom buckelkillen förbi mitt jobb, och höll på i 1,5 timme. Jag tyckte det såg väldigt bra ut efter en halvtimme, men han var otroligt noga...en riktig hantverkare med stolthet för yrket. Den senaste gången betalade jag 250:- för en betydligt lättare buckla mitt på förardörren, och det tog kanske 10 minuter att få helt perfekt.
Några 875:- som Bilia verkar ta har åtminstone inte jag behövt betalat, men då har jag å andra sidan kontakt med en buckelkille själv och går inte via ett företag som också vill ha en slant... Nu är ju dock även 875:- billigt i förhållande till alternativet att spackla och lacka om, och vid omlack så finns alltid risken att man får en nyansskillnad mellan den gamla och nya lackan.
Den buckelkille som jag har kontakt med är en av de första i Sverige som sysslar med just detta. Det är helt klart ett hantverk som kräver skicklighet och noggrannhet...samt en hel del verktyg och kunskap om material. Det ser svinlätt ut, men så är det väl alltid när man tittar på någon som verkligen kan sitt yrke.
Detta rekommenderas starkt :).