Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av nuttytompa
Någon som sett ett test på scorpion str?
Duger dom som vinterdäck i Norrland?
Uppfyller dom gällande krav/lag för vinterdäck?

Flyttar till rätt forum
Loner
av jbl
Nej dessa däck duger endast som sommardäck. Aftonbladet har haft dessa på test.
av Frigge
Dom uppfyller kraven för att vara ett Vinterdäck men sen om dom är bra eller inte........ Har själv en XC o har inte tänkt att sätta på mina "riktiga" vinterdäck på ett tag,ska testa dessa först.
av Continental
Scorpion ST och STR är SKRÄP på vintern!! Jag använde själv dem i två vintrar, varav den ena slutade med att jag satte Land Rovern i ett träd.
De blir ALDRIG lika bra som ett riktigt vinterdäck.

Snåla INTE när det gäller nåt så viktigt som däcken.
Snåla istället in på något som Ni anser vara mindre värt än ert/er familjs liv och lägg pengarna på RIKTIGA vinterdäck istället. Min rekommendation är dubbdäck av nordiskt fabrikat.
av jbl
Absolut satsa på dubbdäck. Jag fick med till min XC70 när jag köpte den för två år sedan nya Pirelli Ice&snow som är ett dubbfritt däck och det var absolut det sämsta vinterdäcket jag har provat. Ändå är Ice&snow bättre än STR som ett vinterdäck.

Jag köpte nya dubbdäck efter två veckor med dubbfritt. Det var alldeles för nära att åka av vägen eller få stopp på bilen i korsningar.

Nä dubbdäck ska det vara. Dom dubbade jag har nu heter Dunlop Artcic M4 och är faktiskt strået vassare än mina tidigare Nokia hakka II som jag hade till min T5:a.
av nuttytompa
Ok blir till att skaffa "riktiga" vintersulor då om jag tolkar svaren.
Tack för alla svar.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.