Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:
maccus skrev:kan du skicka en you tube länk :D

Den beskriver hyffsat bra hur man går tillväga för att få ett bra resultat på större ytor, spackla igen bucklor, osv.
Det finns ju massor med andra, men jag tänker inte sitta och länka varenda en. Lite för du göra själv :wink:

TACK :D det är ju klart att jag får göra nåt själv
maccus skrev:hej alla
jag skulle behöva ha lite goda råd & tips på hur man fixar/lagar stenskott i bilens lack för jag har fått en del stenskotts skador i lacken på min volvo 240GL årsmod 1988 & jag har köpt 2 stycken färgpennor med bilens orginalfärg ink klarlack som fanns med i paketet + 2 stycken färgpennor med primer i hos bilia i sävedalen i gbg
& bilens lack är för övrigt otroligt välsköt & i jättebra skick för att vara en orginal lack från 1988 & bilen är ofta vaxad & polerad av bilens tidigare & enda ägare en gång i månaden så vaxade han hela bilen & han handtvättade hela bilen varje vecka & bilens färg är röd så lite oxid i lacken finns det på bakluckan/taket/motorhuven men detta ska jag fixa till med en polermaskin & ett bra vax & lite röd färgat polermedel i efter att jag har lagat & fixat till alla stenskotten i lacken..........men nu till min fråga iaf för jag vaxade bilen för ca en månad sen i samband med den vanliga vecko biltvätten så vad behöver jag göra nu innan jag ska börja med att laga mina stenskott visst först tvätta bilen riktigt grundligt med avfettningsmedel & med yes diskmedel det förstår jag men hur är det med bilens vaxlager hur får jag bort detta ?? för primer + färg + klarlack detta fäster väl inte så bra på en vaxad bilplåt eller??
har jag helt fel nu kanske ?? tacksam för alla goda råd & bra tips

tack på förhand

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 42&t=49148 svaret på min fråga :D & en bra kille som har lagt upp bilder med bra & enkel text till hur man gör

Qi laddning är dumheter och bara en gimmick e[…]

motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]