Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av bbvnet
Dom där ränderna du har är förmodligen en materialskada och går inte att rädda med vista 8)
men övrigt är vista överlägsen i hållbarhet, kan kännas lite kladdig någon timme och då kan man torka bort överflödet med en duk eller låt stå över natten. det är ju nästan som flytande gummi :mrgreen:
av TobiasE
Vista är grymt :)

Jag tänkte bidra med ett litet tips som jag kom på efter att ha fått CV på lacken. Ha en pappskiva tillgänglig som du kan hålla mellan lack och list. CV är lite jobbigt att få bort om det kladdar över på lacken och det går snabbare att jobba in om man slipper oroa sig för lacken.
av bbvnet
TobiasE skrev:Vista är grymt :)

Jag tänkte bidra med ett litet tips som jag kom på efter att ha fått CV på lacken. Ha en pappskiva tillgänglig som du kan hålla mellan lack och list. CV är lite jobbigt att få bort om det kladdar över på lacken och det går snabbare att jobba in om man slipper oroa sig för lacken.
Där har du en poäng :wink:
bäst är att torka bort allt som "råkar" komma på lacken omgående 8)
Gärna med microfiberduk så slipper det komma repor på lacken som av tex: lakan eller handdukar.. :-O)
av VovlovT4
bbvnet skrev:Dom där ränderna du har är förmodligen en materialskada och går inte att rädda med vista 8)
men övrigt är vista överlägsen i hållbarhet, kan kännas lite kladdig någon timme och då kan man torka bort överflödet med en duk eller låt stå över natten. det är ju nästan som flytande gummi :mrgreen:
Förslag på hur jag kan rädda det? Slipa och lacka?

Tack!
Användarvisningsbild
av V40sport
VovlovT4 skrev:
bbvnet skrev:Dom där ränderna du har är förmodligen en materialskada och går inte att rädda med vista 8)
Förslag på hur jag kan rädda det? Slipa och lacka?

Tack!
Drar igång den här tråden igen...
:idea: Prova att värma lite försiktigt med en värmepistol eller hårfön. Just "materialskador" på plast kan man fixa till genom en mild värmebehandling.

För litiumbatterier gäller Arrhenius ek[…]

motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]