Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av jenu
Hej! Har varit och beställt nya fälgar till min S60, och valet föll på Eudora till det nätta priset av 2200 euro! Nåväl, när jag beställde så kom det fram två olika reservdelsnummer. 31202238 samt 30664589. Den enda skillnad som syntes i datorn var en chassinummeravgränsning, därav två reservdelsnummer. Äe det någon som har någon aning om vad det är rent fysiskt som skiljer mellan dessa två ? Jag beställde ju naturligtvis efter chassinummern till min bil, men har efteråt börjat fundera på vad skillnaden kan vara. Jag har alltid trott att det är samma fälgar från 01-09. Kan det vara så att offset skiljer eller är det färgen som skiljer?
av jenu
Får väl försöka svara mig själv nu eftersom ingen verkar veta. Eudora är väl inte så vanlig heller för den delen. Har i dag fått mina fälgar och upptäcker till min besvikelse att det inte är BBS som har tilllverkat dem utan det står Made in Italy stämplat på baksidan av fälgen. Nog har väl BBS fälgar tillverkats i Tyskland förut åtminstone? Dessutom saknas "BBS" stämpeln mellan ekrarna som jag har sett förut på någon bild. :cry: Såg också att Nebula fälgarna har nytt reservdelsnummer så kanske det är samma där också? Är det någon som har köpt någondera fälgen nyligen som har upptäckt samma sak? Dessutom finns det något enstaka dammkorn i lacken . Absolut inte så att det stör, men om man tittar på nära håll så syns det.
Trots detta, är du nöjd med dem ändå? Skulle du köpa dem igen givet vad du vet nu?

Jag frågade min lokala Bilia vad de kostade och fick svaret 3538:-

Har idag Cassiopeia 17" som jag tänkte ha som vinterdäck den dagen när det dags för däcksbyte.

För litiumbatterier gäller Arrhenius ek[…]

motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]