Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Tjena.

Tänkte höra om era erfarenheter och tips om eftermarknads xenon.
Vart köper ni kit/lampor? Vad rekommenderar ni? för och nackdelar? hållbarhet?
Själv satte jag dit det för första gången på min bil förra sommaren och hittills har 2 lampor redan gått sönder som påstås ska hålla längre än halogen lampor, byter man bara en lampa lyser den med ljusare färg än den andre så då ser de dumt ut ändå och man blir tvungen att skaffa ett par istället...
Samma ljustemp brukar även skilja beroende på vart man köper dom har ja märkt med.
Jag har bara handlat på billigare sidor bland annat inne på tradera så visst man kanske inte ska ha så höga krav men ändå.

Dela gärna med er av era åsikter och erfarenheter.
Vann en uppsättning från Xenonkungen för några år seedan, dom satt i ett par veckor innan jag slängde ut dem igen på grund av att ljusbilden var helt omöjlig att få bra. Idag retar jag mig grymt på dom man möter med samma skitkonverteringar... originallampor eller också får det vara.

/Thomas
llesrof skrev:Livstids analklåda de de hönshjärnor som kör med bländande fulxenon.
Och för korta armar för att nå.. 8)

/Thomas
Funk skrev:
llesrof skrev:Livstids analklåda de de hönshjärnor som kör med bländande fulxenon.
Och för korta armar för att nå.. 8)

/Thomas
Men bara för de som rörde halvlyse ;-)
Hel är ok.
Senast redigerad av 1 kamilenski, redigerad totalt 0 gånger.
Jag förstår inte riktigt poängen att konvertera helljuset, då xenonen tänder så sakta, även de bättre varianterna.. Etraljus javisst, men jag tycker jag behöver mitt helljus med snabbhet ganska ofta, för att blinka på vägsniglar och liknande..

/Thomas
Funk skrev:Jag förstår inte riktigt poängen att konvertera helljuset, då xenonen tänder så sakta, även de bättre varianterna.. Etraljus javisst, men jag tycker jag behöver mitt helljus med snabbhet ganska ofta, för att blinka på vägsniglar och liknande..

/Thomas
Blinka med ögonen! Det går snabbare :)
kamilenski skrev:
Funk skrev:Jag förstår inte riktigt poängen att konvertera helljuset, då xenonen tänder så sakta, även de bättre varianterna.. Etraljus javisst, men jag tycker jag behöver mitt helljus med snabbhet ganska ofta, för att blinka på vägsniglar och liknande..

/Thomas
Blinka med ögonen! Det går snabbare :)
Flyttar det på husvagnar, jag har ingen värmeblick a'la stålmannen... :(

/Thomas

För litiumbatterier gäller Arrhenius ek[…]

motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]