Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av JonB
Hejsan.

Köpte bilen för snart ett år sedan och har ända sedan dess inte lyckats med att få bort fläckarna som syns på den övre vänstra kanten på dörren:

Bild

Bild

Drar man fingret över så känner man ingen skillnad varpå jag nästan undrar om något har hänt under klarlacken. Har försökt med avfettning och diverse biltvättmedel och svampar men inget biter.

Vad är det starkaste medel man kan testa som inte skadar bilen? Kemisk Bensin?

Någon som har erfarenhet av detta?

Bilen är en V70N från 2005.

// Mvh Jonas
Senast redigerad av 1 JonB, redigerad totalt 0 gånger.
av JonB
Var hemma hos en kompis där vi testade först försiktigt med rubbing och därefter vax. Resultatet blev väl att fläckarna nu inte syns vid första anblicken men när man kollar mot ljuset så syns dom, eller framför allt konturerna av dom.

Det finns fler märken av samma typ på framdörren, där i form av fingeravtryck. Kan det vara så att någon har haft något kemisk på händerna som frätt i lacken?

På vissa ställen så kan man känna lite av över märkena, tvärt emot vad jag sa först. Dock gäller inte detta alla märken...
av JonB
Jag får väl testa att tvätta hela bilen följt av en ordentlig vaxning. Beroende på resultatet så får jag eventuellt visa upp bilen för en fackman och se vad han kan göra.

Tack för hjälpen, Jojje.
Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]