Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Ok. Tack för prisuppgifterna på MrCap.

Själv har jag använt mig av Ditec sedan 2003 (tror jag var 1:a ggn) och alltid varit nöjd. Och min uppfattning är, precis som många andra skriver, att störst betydelse har snubben som polerar.
Jag har alltid haft samma snubbe; Dennis på Örebroavdelningen, som redan innan jag var där 1:a ggn, var rekommenderad av flera i min bekantskapskrets.

Anledningen till att jag valde Ditec framför Tefcar eller MrCap var dels de personliga rekommendationerna och dels den undersökning som jag fann på nätet där statens provningsanstalt testat Ditecs konservering och funnit att den håller enligt den reklam Ditec gör för produkten. Dock så är provningen gjord för x antal år sedan nu och kanske har formulan ändrats? Jag vet faktiskt inte. Men nöjd har jag alltid varit med Ditec! Och det finns ingen annan som erbjuder lackkonservering och faktiskt kan visa att produkten håller enligt deras egen reklam; åtminstone inte enligt något oberoende testcenter. Därmed inte sagt att andras lackskydd är sämre.
Och det sätt jag som konsument kan kontrollera skyddet på är genom att känna på och skärskåda lacken efter tvättning; det finns inget som sitter kvar på lacken efter tvättning. Inga pipplor. Och naturligtvis glansen/djupet i kulören som skiljer markant, även efter, säg, 1 år efter behandlingen.

Jag tror att så länge du håller sig till Ditec eller MrCap så blir du nöjd! Det viktigaste är egentligen att fråga hur meriterad poler-snubben är för det avgör resultatets helhet i slutändan!

Det relaterades i ett inlägg högre upp om någon som inte var nöjd med Ditec. Det gällde en forumist som bor i en grannstad till mig, och det bottnade i en klåpare vid maskinen. Jag tog då kontakt med "min" kontakt på Ditec i Örebro (Björn, ägare, vid det tillfället) och blev lovad en undersökning och åtgärdande av problemet å hans vägnar. Messade forumisten om det men denne tog aldrig kontakt med Ditec i Örebro för avhjälpning. Jag tror dock att han till slut fick någon sorts kompensation/åtgärd på sin ort.
Nu står det inte var TS bor men om det är i närheten av Örebro så kan jag rekommendera Diteccenter här med varm hand! Kan inte tänka mig att det blir fel...och skulle det mot alla odds bli det så åker jag o stryper Dennis och sedan får du strypa mej :)

Den 10:e december är förresten ett bra datum; min födelsedag, det är lördag, Nobelprisen & det är el Classico :mrgreen:

M V H
---> Matz
hej bor i dalarna så örebro är inte så långt att åka men ska inte bilen vära kvar minst 1 dag?? borlänge är närmast
kekke skrev:hej bor i dalarna så örebro är inte så långt att åka men ska inte bilen vära kvar minst 1 dag?? borlänge är närmast
Helst skall den stå över natten efter behandling, men antagligen inte helt nödvändigt.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]