- mån 21 nov 2011, 14:03
SIM/SIRIUS är dom enda jag sett i annat än blått glas, men varför inte köra på typ Hella 3003 Ref50 med kromsarg och vitt glas där du lackerar huset i bilens färg så det smälter ihop bättre och inte ser biltema ut vilket dessa kopior lätt gör jmfr mera namnkunninga ljus. Blir garanterat bättre både utseendemässtigt såväl som ljusmässigt och i med 4300K 60-75W xenon så har du kanonljus när du behöver det även med bara två ljus. All typ av folie/färg även svagt blått på linsen motverkar ju syftet att ge maximalt ljus och med xenon justerar man färgen på ljusskenet OM man föredrar sömre ljus och styling än bra ljus med maximalt flöde, 30000K är ju bara helfel och för stylingputtarna på zatzy snarare än ointressant för farbror blå.
JAG hadde nog gått den vägen istället för att kladda på linsen, också färganpassad q-pax som grädde på moset då det är det enda som sitter godkänt bra på misskötta svenska vägar.
OM du vill ha gröna linser på extraljusena så bör du även foliera huvudstrålisarna samt dimmiar också då dom är vita och "stör", eller harmonisera med vita extraljusglas.
Tänker på nästa bil lackera om mina NBB och q-pax snarare än att tafsa på vita glaset.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..