Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Letar extraljus till bilen.

Finns de ens?
Kromad sarg och gröna linser?
(har ju Summun och Willowgreen-bil) :)

Bild
av Larzan
:mrgreen: Tackar!

Såg i någons garaget-tråd att denna monterat dessa lägre ned än normalt, det var bra snyggare än "alla andra".
Nåja hittar jag inte linser, så kanske man kan peta i ett par xenonlampor med grönt ljus *skratt*

[youtube]8g6v9MUPcUo&feature=related[/youtube]
av PaS83
Är det extraljus med någorlunda plana glas kan man foliera...

Har du någon typ reklamföretag eller liknande i närheten skulle jag
rekommendera att testa med 3M Electrocut 1170. Den är absolut
tillräckligt stryktålig och klar nog.
Användarvisningsbild
av ER
SIM/SIRIUS är dom enda jag sett i annat än blått glas, men varför inte köra på typ Hella 3003 Ref50 med kromsarg och vitt glas där du lackerar huset i bilens färg så det smälter ihop bättre och inte ser biltema ut vilket dessa kopior lätt gör jmfr mera namnkunninga ljus. Blir garanterat bättre både utseendemässtigt såväl som ljusmässigt och i med 4300K 60-75W xenon så har du kanonljus när du behöver det även med bara två ljus. All typ av folie/färg även svagt blått på linsen motverkar ju syftet att ge maximalt ljus och med xenon justerar man färgen på ljusskenet OM man föredrar sömre ljus och styling än bra ljus med maximalt flöde, 30000K är ju bara helfel och för stylingputtarna på zatzy snarare än ointressant för farbror blå.
JAG hadde nog gått den vägen istället för att kladda på linsen, också färganpassad q-pax som grädde på moset då det är det enda som sitter godkänt bra på misskötta svenska vägar.
OM du vill ha gröna linser på extraljusena så bör du även foliera huvudstrålisarna samt dimmiar också då dom är vita och "stör", eller harmonisera med vita extraljusglas.
Tänker på nästa bil lackera om mina NBB och q-pax snarare än att tafsa på vita glaset.
av Larzan
Tack för tips och råd.
Allt är välkommet.

Vill självklart ha mer ljus, men det behöver inte vara maximalt med ljus, om man säger så.
Har kikat lite på de med grön ledslinga med, rätt ok.

Lite ute efter detta. Tycker det ger bra spridning på ljuset, och lite mer åt sidorna, är skogens konung ofta härjar.
[youtube]Si12J0mzo4c&feature=related[/youtube]
av PaS83
För att få mer ljus på vägen skulle jag nog skippa alla former av färgat glas!

Kanske ljus av något fabrikat som har lösa filter/täckkåpor?
Lightforce har färdiga gröna men deras reflektorer känns å andra sidan ruskigt
dåliga.
Användarvisningsbild
av Bosa
Detta är vad Lightforce säger om sina gröna filter:
"Gröna filter fungerar inte för bilkörning däremot så är de lämpliga vid observation av nattaktiva djur som normalt inte uppfattar grönt ljus."

LF har ju sina handstrålkastare som baseras på extraljusen och är nog för dem de gröna är framtagna. :)

Själv är jag sugen på 3 x LF 240 Blitz HID 70W xenon och kombinera med ofärgade samt gula filter för när det är värre snöfall. :)

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]