Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Är det någon som har erfarenhet av Solarplexius, plexiglasskivor.
Skall ha till min V70N

Finns det någon för eller nackdelar??
Blir det lätt damm mellan glas och skiva?
Verkar ju enklare att bara "snäppa" fast istället för att försöka få på solfilmen utan veck och bubblor!

Finns att köpa på nätet, se bifogad länk.

http://www.solarplexius.se

Smygaren
av thunder and lightning
en nackdel är väl om du ska ha på bakdörrarna så kan du inte hissa ner rutan för då lossnar dom...annars är det väl allmänt känt att dom kan skramla lite och personligen så tycker jag att "riktig" solfilm ser lite bättre ut.
Lite sent att svara kanske... men jag kör själv med Solarpexius.
Tycker inte passformen är bra på V70N.
En kompis som har en 9-5:a har MYCKET bättre passform på sin, där kan man tro att det är solfilm.

Jag kommer inte att göra mig av med mitt som jag har nu. Men på nästa V70 kommer det att blir solfilm... kosta var det kostar vill!
av Pebben
Kan bara instämma, passar inte bra. Ser bra ut utifrån men när man tittar i backspegeln ser det inte bra ut för det är omöjligt att få det helt "tätt". Vidare så är sidorna mycket bättre än bakluckan, för där bågnar den inte riktigt efter rutan vilket medför att om man står utanför bilen nära så ser man detta och det ser inget roligt ut. Så jag skall byta till solfilm så fort jag kan. Är det någon som vill ha plexiskivorna till en väldigt billig penning så hör av er. Frakt +100 för jobbet att skicka dem så är jag nöjd, eller hämta dem gratis...

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]