Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
PaS83 skrev:
Alfredo skrev:Intreserad att testa med glycerin, vilken sorts butiker säljer det.
Apoteket säljer glyserol/glycerin, femtiolappen för tre deciliter.
Tack för tipset!!!!!
Användarvisningsbild
av Alfredo
Alfredo skrev:
Frostis skrev:Hej prova en blandning av glycerin (glycerol) och gulsåpa i en sprayflaska, och när du ändock har börjat kan du tvätta av allt svart även däcksidor m,m.Går även att göra ren läder med blandningen.
Lycka till
Intreserad att testa med glycerin, vilken sorts butiker säljer det.
Nu har Jag en flaska av detta medel som kostade 1 dl 5€ här, ska prova utanpå på det svarta, invändigt på lädret, fönsterlister mm.
Användarvisningsbild
av päpplet
agusta44 skrev:Kan varmt rekommendera denna svamp till dit problem. :-)-)

http://shop.bollnasbilvard.se/mirakelsv ... c-617.aspx

//MVH
Är den här bra till att "sudda bort" svarta skomärken från mina beigea dörrfickor i plast? Det är ju ganska djupa och kantiga knottror på 740 så det är svårt att få bort smuts och sånt när man sparkar i
av agusta44
päpplet skrev:
agusta44 skrev:Kan varmt rekommendera denna svamp till dit problem. :-)-)

http://shop.bollnasbilvard.se/mirakelsv ... c-617.aspx

//MVH
Är den här bra till att "sudda bort" svarta skomärken från mina beigea dörrfickor i plast? Det är ju ganska djupa och kantiga knottror på 740 så det är svårt att få bort smuts och sånt när man sparkar i

Det har jag ingen uppfattning om, jag testade att ta bort intorkad rubbing på plastlisterna utvändigt och där fungerade svampen över förväntan, testade även att svampa över insteget på min S40 som var lite dassigt, och dom listerna blev snudd på som nya. (Torka torrt efter du svammpat så du får bort smutsen ordentligt)
Jag är mycket nöjd med svampen, dock verkar det som att svampen spricker sönder när man klämmer ur vattnet ur den, så ska man "fixa" mycket kanske man ska köpa två, jag ska i alla fall beställa en till. :D

Det är möjligt att det funkar på dina djupa kantiga knottror, det står ju i beskrivningen att svampen tar bort svarta skomärken.
av 2444ever
Frostis skrev:Hej prova en blandning av glycerin (glycerol) och gulsåpa i en sprayflaska, och när du ändock har börjat kan du tvätta av allt svart även däcksidor m,m.Går även att göra ren läder med blandningen.
Lycka till
Detta är ju lite gammalt nu, men nån som har koll på vilken blandning man ska ha?
Användarvisningsbild
av Alfredo
2444ever skrev:
Lycka till
Detta är ju lite gammalt nu, men nån som har koll på vilken blandning man ska ha?
Jag satta 3 delar med såpa.

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]