CabBO skrev:Tack för detta. Har fått lite förslag innan då jag sökt någon typ av produkt som gör att vatten efter handtvätt rinner av bilen snabbare, alltså en typ av avrinningsmedel. Då kom vissa förslag fram, bl a den du nämner och det är något jag kan ha framöver. Vill denna gång lämna bort den för lackskyddsbehandling för att få det ordentligt gjort. Tror du själv att jag kan använda ditt förslag till min bil nästa gång, typ sommaren 2012, när jag haft lackskyddsbehandling i ett år från nu.
Om du vill ha bra avrining av tvättvattnet när du tvättar bilen så skulle jag rekommendera att du hittade något bra bilschampo med god avrinningsförmåga. Kanske kan detta vara något?
http://shop.bollnasbilvard.se/meguiars- ... c-212.aspx
Har dock inte testat produkten själv och kan inte uttala mig om resultatet. :roll:
Vad gäller lackskyddet så skulle jag göra så här, har du mycket "skador" på lacken som tvättrepor, repor, smuts, oxid.
Då skulle jag nog lämna in bilen för en riktig polering av bilen hos ett proffs dom får bort det messta av skiten.
Är det inget större fel på lacken, utan du är ute efter ett skydd och glans, ja då skulle ialla fall jag handköra bilen med Ultima produkterna jag länkade till tidigare eller någon annan produkt för den delen...
jag upplevde Paint Prepen i alla fall som ganska tungjobbat när man polerade för hand,
å andra sidan går det jätte snabbt att lägga på lackskyddet, med ett otrolig glans och en wetlook.
"Jag är inget proffs på något sätt" utan detta är vad jag har läst och testat mig fram till själv.
//Lycka till med ditt val av lackskydd....

-)