Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lazydogmic
Det blev 4 nya Zetum sport för en relativt billig peng.
Kuhmo budgetmärke, får se vad facit blir. :???:
av andersheterjag
Köpte en uppsättning Continental PremiumContact 2 för några veckor sen. Fick bra pris (795 kr/st), extremt färska däck (tillverkade vecka 10) samt snabb och bra service, så än så länge är det ett kanonköp.
av Xynter
Jag måste köpa nya sommardäck pga fel hjulinställning... Jag vet inte riktigt vad jag ska köpa för däck, sitter just nu och kollar på nordendack.se och deras "lilla" utbud.
Dimensionerna på däcken just nu är 205/55-16, sedan så är det en salig blandning av märken, Falken, Nankang och Eagle. Vad rekommenderar ni för däck i 600-900:- klassen från nordendack.se?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Håll dig till kända märken tycker jag såsom Kumho, yokohama, hankook , pirelli, goodyear, michelin och continental.
Vissa kinesdäck kan vara riktigt prisvärda men mycket är skräp med halvtaskiga egenskaper.
Vad vill du ha ut av däcket? Fiskörning i stan eller racing? Jag tycker Pirelli brukar vara väldigt mjuka däck med bra komfort men de slits iom detta snabbare än vad vissa andra däckfabrikat gör. Detta med däck är ju också väldigt personligt, vissa kan hylla ett däck medan andra helst vill kasta skiten åt helvete...
av Mer27cury
Tjena!

Kör med Nokian Hakka V just nu och är nöjd :D

//P
Användarvisningsbild
av StringerBell
Xynter skrev:För tillfället så står det mellan Kumho och Falken. Vilka rekommenderar ni?
Kumho.

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]