Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av NiKeMaN
Tjena!
Köpte i veckan som gick en Volvo S80N D5 Aut Summum 2007 i färgen vit pärlemo. Riktigt läcker faktiskt.

Nu är jag ju i vanlig ordning sugen på att hänga på lite fetare sulor, och få bilen lite närmre backen.....
Så en H&R fjädersänkningssats är redan beställd....
Men vad tror ni om hjul? Kan jag köra med 20x8.5" fälg och 245/30R20 på min S80 utan problem?

Tar även tacksamt emot tips på snygga fälgar som skulle kunna passa på min vita S80N. :-)-)
Hur gick det med dom nya däcken och fälgarna. Blev det bra.
Har du bilder så vi får bedömma :D
Jag kan bara hålla med om att det blev grymt snyggt. :-)-)
Hur är stötigheten och spårningen i vägen.
Ja i ärlighetens namn så är det klart att det blir stötigt. Att jämföra med original 225/55R16 går ju inte.
Dock så gäller det ju främst vid broskarvar och små "potthål". Vid vanlig landsvägskörning så märker man inte av stötigheten.

Däremot så är jag Riktigt imponerad av bilens kursstabilitet. Inga som helst tensenser till att spåra på vägen utan bilen drar verkligen rakt och fint. Är van vid att ha spårkänsliga bilar då jag åkt BMW 3-serien (E9x kaross) några år... Men S80N går riktigt fint! :-)-)

Tyvärr är jag ju hopplöst förälskad i stora hjul, och tycker att utseendet väger upp det jag tappar i komfort. Så jag ångrar mig inte en sekund! :) 8)
Jag förstår dig. Själv så har jag 235x40x18 på min C70N och det är redan där lite stötigt. Jag vill ha 19" eller 20" till min, men jag kommer nog att ångra mig efter ett tag om jag fixar det. Visserligen blir det antagligen väldigt snyggt, men också väldigt stötigt så det påverkar körglädjen. Mina hjul spårar en del men då den är låg och har 18" hjul med 235 däck så är den grym och en dröm i kurvtagning mm. Det ligger som en rem på vägen, så jag förstår du gillar din bil nu när du bytat fälgarna och däcken. Lycka till med den.
Jo jag körde 235/35R19 förra året på min C70N också och det var väl inte sådär jättekomfortabelt det heller. Men vill man vara fin får man lida pin! :D Eller nä så illa är det ju inte kanske... Men you get the point. Även min C70N var spårig med stora hjulen. Men jag är grymt förvånad över att jag inte upplever något sådant i S80n.

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]