Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Den har jag läst om ja, det kanske vore nåt till nästa gång. Å andra sidan vax känns som en naturlig grej, och lite gymnastik... Ja, nej det får det bli nästa gång. Ska se hur länge denna vaxning funkar dock.

Men jag gjorde kanske lite fel kom jag på, för jag gjorde en ruta på 40x40 och så en sådan ruta till och sen gick jag direkt tillbaka och polera första rutan för jag trodde det skulle verka en liten aning, en halv minut alla fall, så funkar ju Sonaxen, men så läste jag på förpackningen att man ska polera direkt. Så en halv minut var för länge och kanske gjorde mitt jobb mycket tyngre. Ska nog ge det en chans till nån gång.
En fråga dock, nån påstod att trassel är lite bättre än polerduk med hårdvax, kan det va så?
semmelman skrev:Ah, bummer, då vart jag lurad. Trodde det var samma sak så likadant namn, trodde liksom bara classeohlsson hade större och senare flaskor med engelsk text då dom är storinköpare... så går det om man inte kollar noga.

Tror ni det är stor skillnad då? I hållbarhet tänkte jag mest på.

Lite sugen att köpa Collonite nåntingnummer, läste det skulle va extremt hållbart men vax fortfarande.
Jag tyckte Collonite var helt ok, blev bra resultat men det höll inte längre än det sonax hårdvax jag använt förut. Jag är dock väldigt glad amatör.
semmelman skrev:Tack!

Om man nu har en ganska nyvaxad bil kan man lägga på ultima paint guard på det eller måste vaxlagret bort först?
Tvätta med en alkalisk avfettning innan så skall det fungera, om det inte är helt nypålagt vill säga.

/Thomas

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]