Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Tomas88 skrev:Ha ha. Bra köpargument. "man får däckskrik lätt"

Ja vist :-)-)

grepp mäsigt var dom väll inga höjdare heller, men man kunde leka mycke med bilen ialla fall, det gick att vänsterbromsa upp den på ställ på asfalt (tror det satt 175/70 13" på den)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ptja, fast utvecklingen har väl förhoppningsvis gått framåt på 20 år! Regummerade däck är vanligt bland lastbilar, så varför inte?
Fördelen är att man sparar på miljön när man väljer regummerat!
Nackdel är att man får ha mer koll, slitbanan kan lossna vid hög däcktemperatur!
Användarvisningsbild
av CarMan
~Kalle~ skrev:Ptja, fast utvecklingen har väl förhoppningsvis gått framåt på 20 år! Regummerade däck är vanligt bland lastbilar, så varför inte?
Fördelen är att man sparar på miljön när man väljer regummerat!
Nackdel är att man får ha mer koll, slitbanan kan lossna vid hög däcktemperatur!

jag har aldrig sett att en slitbana lossnar på ett personbilsdäck...

sen så vetihuna om man spar på miljön, bara för att innerstommen återandvänds så betyder det inte att den totala konstruktionen blir miljövänligare, sen så brukar dom ju inte gå så många mil som vanliga däck gör, alltså skräpar man ner med gummi i naturen....
Användarvisningsbild
av Fluffen
Här hemmaomkring tycker jag det ligger endel slitbanor och diverse däckrester och skräpar i dikena från lastbilarna. :lol:

Min kusin fick ett par halvslitna galaxieregumeringar som min farsa tidigare kört på och det var väl ganska bra grepp i dem men de var hemskt högljudda. Dessutom fick han lägga i slang i ett som inte höll luften och sen sköt det ena mitt på stallbackabron (om nån känner till den), sen om det var skit på vägen eller dåliga däck låter jag vara osagt. :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
jag kan fösstå att man skulle köpa regumeringar om dom var biligare, men det är dom ju inte. man får ju et lågpris däck för samma peng!
av rogerd
Hej !
Jag har de senaste 10 åren kört med Fighter allrounddäck. De är mycket slistarka och jag har använt ca 3 uppsättningar på 10 år. Kör ca 2000 - 2500 mil/år.
Priset är kanske tom lite högre än de billigaste Kinesiska däcken. Men det ger ju arbetstillfällen i Sverige vid tillverkningen och slitstyrkan är nog dubbel.
Jag har kört Fighter på min V70 i snart tre år (3000 mil) och har inget att klaga på. Farsan har nog kört med de i 15 år och det har fungerat bra. Fördelen är väll att de använder kvalitéts-stommar till skillnad från de billigare kinesiska lågprisdäcken.

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]