Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Någon av er som hunnit testa dessa däck ?
eller kört med andra Continental sportcontact typ 2'an eller 3'an.
Berätta gärna lite om känslan ni haft av dessa däck .. tex vid blöt asfalt .. komforten ?
Hur är hållbarheten på dessa däck ? som ni upplever menar jag ?

Alla åsikter och självupplevda saker om conti sport contact 2-3-5 är välkommet.

Körde själv Nokian's testvinnare Z men det sågas ordentligt av mej pga att det inte är körbart efter 2 säsonger.

Mvh//Xo
Som jag berättade här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 83#p511617 har jag precis beställt Conti SC 3 som ersättning för mina utslitna Conti SC 2

Jag har inte så mycket att jämföra med, utan har vid nybeställning gått på tester jag läst, och de alltid kommer högt upp, utan att vara speciellt dyra. Jag har f.ö. inte begripit skillnaden mellan 2-3-5. Jag har kört tre säsonger totalt c:a 3500-4000 sommar mil med Conti SC 2, så de är i alla fall inte så lättutslitna, och jag förmodar att det inte är någon skillnad mot SC3. Prismässigt är de tämligen identiska, 2 och 3. Teknikens värld har inte med slitage-faktorn i sina omfattande tester - förstår inte varför eftersom det är en viktig aspekt. Kanske är det så att det inte är så stor skillnad mellan däcken, svårt att mäta eller dyl.
Hejsan!

Tacksam för ditt svar. Men ifall du går in på conti.se och läser deras hemsida så ser du detta om just conti 5

Saxat från hemsida :

Nyheten ContiSportContact 5 - Säkerhet har aldrig varit sportigare.

Med lanseringen av nyheten ContiSportContact™5, visar Continental än en gång upp ett nytt däck med högsta säkerhetsnivå. Här toppad med en rejäl dos sportighet och körglädje! Däcket passar perfekt för lite sportigare bilar och SUV’ar. Under utvecklingsarbetet har Continentals ingenjörer lyckats med att förbättra och förfina däckets egenskaper på en lång rad punkter jämfört med den populära föregångaren ContiSportContact™3

* Kortare bromssträckor på torra och våta underlag.
* Fantastiskt grepp och hög säkerhet vid kurvtagning.
* Lägre rullmotstånd och längre livslängd.
* Precis styrrespons och härlig körkänsla.

Lägre rullmotstånd och längre livslängd ..

Men fotsätt gärna tycka i tråden och kom med ideer eller erfarenheter om dessa

Mvh//Xo

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]