Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Fisring
Har köpt en Röd bil, som är ngt nergången i lacken. Så ja vaxade förhand och fick då upp nyansen lite. men fortfarande inte nöjd, så ja köpte en vax maskin för en bilig slant på biltema. Men då är frågan ?
ska man använda vaxmanskinen med att lägga på vaxet eller ta bort?
ska man använda rubbin med vaxmaskinen ?
Ska man låta den arbeta av egen tyngde eller trycka ?
och till slut, ja fick så de ser uit som blommor på motorhuven vad är felet?
Tacksam för svart, btw kör Sonax produkter på allt.
Användarvisningsbild
av falcon
Du ska änvända den för att lägga på vaxet(kan även användas för att ta bort det.
Använd lite tryck inte mkt, det låter som att du har fått sk polerrosor, jag har inte sett hur läcken på din bil ser ut men det låter som att du behöver rubba huven och vaxa den igen.

har för mig att det finns ett par trådar som tar upp detta.
Användarvisningsbild
av sinus
Bra tillväga gångssätt är att du börjar med ett kraftigt medel typ cleaner/rubbing och köper ett par gula polerhättor o kör hela bilen med, nu kommer du ha fått fram en bra röd färg (förhoppningsvis) och säkert en del polerrosor, då tar du o ditt andra köpta par med gulahättor och kör hela bilen med en polish (ett finare medel än cleanern) nu när detta är klart så bör du ha en riktig blank o fin bil. Nu vill man ju skydda det blanka o röda som du fått o tar ett par vita hättor (förslagsvis de som följer med maskinen) och lägger på vaxet. simsalabim så var bilen fin för sommaren.

P.S När du lägger på cleaner och polish så polerar du av medlet efter varje gång du är klar med en yta. När det gäller vaxet så låter du det ligga kvar tills hela bilen är klar o sen kanske väntar en stund till och börjar polera av det där du börja. Avtorkning kan göras förhand (jag föredrar det iaf) D.S
av Fisring
Strålande ska göra ett test enligt dig så får ja se hur de blir =P

tack för tipset!

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]