Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hej

är i farten att köpa sommardäck vilken säkert många fler på forumet är. Jag förvånas över att det finns så få trådar om däck här.

I alla fall. Jag har hittat ett billigt däck som heter Vredestein. Däcket har väldigt mjuka sidor och sägs (enligt olika tester) bli understyra något vid extrem körning samt bullra något mer än de dyrare däcken.

Jag undrar. Om jag sätter ett sånt mjukt däck bak och behåller mina ordinära michelindäck fram kommer jag att undgå de negativa egenskaperna hos däcket? - eftersom bakdäcken utsätts för mindre påfrestringar (?) vid undanmanöver och dessutom är mer välisolerade (säten och avstånd till förarens öra, dvs mitt).

Hejhå
Ska börja med att säga att jag har Vredestein T-Trac, på sedan ca 1 vecka 090409. och upplever dom som stadiga men det kan ju vara för att jag inte kör som en biltjuv:P Kanske att dom låter lite mycket men det överröstar min stereo så fint så.
Jag köpte Goodyear EfficientGrip nyligen och har kört ca 50 mil blandat. De går mycket tyst och verkar dessutom rulla lätt,
av bensinförbrukningen att döma. Datorn visar på 0,88 blandat för min V70 manuell. Kan hjärtligt rekommenderas.
K5054 skrev:Jag köpte Goodyear EfficientGrip nyligen och har kört ca 50 mil blandat. De går mycket tyst och verkar dessutom rulla lätt,
av bensinförbrukningen att döma. Datorn visar på 0,88 blandat för min V70 manuell. Kan hjärtligt rekommenderas.
Fortfarande nöjd med däcket? Tyst, komfortabelt och snålt?

/elpapo

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!