Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zell
Har nu sökt genom forumet i flera timmar, kan banne mig inte hitta en vettig beskrivning på hur man tar bort dekorlisterna. (Har planer på att lacka dem)

Hittat lite här och där att man tar en fiskelina och "sågar". Så då låter det som att det bara är tejpat/limmat. Men samtidigt dyker det upp lite här och där i något svar att det sitter några plastpluppar/klackar.

Hur vad vem när varför är det som gäller här? Bara tejp? plastfästen? Engångsfästen? Vad kostar nya? Vad heter kungen?
Bilder uppskattas givetvis och belönas med en stjärna i kanten.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Dörrlisterna sitter med en liten torxskruv i bakkant på varje dörr bakom en svart plastplupp, sedan skjuter du listen lite framåt har jag för mig (eller bakåt).
Skärmlisterna ska också skjutas bakåt (har jag också för mig) lite försiktigt.

Brukar finnas mycket skit&dyl där bakom, så även om man inte ska lacka är det bra att plocka loss dom för rengöring/putsning där bakom :) .
Användarvisningsbild
av Dalmans
OBSERVERA...

använd en torxmejsel med magnet, annars har du snart en torxskruv liggandes inne i dörren..

Been there done that.

tappade ner när jag skulle bort med den gamla skruven, fixade en ny och ägde fortfarande ingen magnet-mejsel så jag tejpade fast skruven vid mejseln så jag kunde få den att ta gäng.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!