Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Tjena flickor och pojkar!

Har ett par 18" nebula fälgar som är väldigt kantstötta.:( Så funderar på att göra någonting åt det!
Men hur ska man gå till väga för att det ska bli bra? Kom gärna med steg för steg förslag och vad för
produkter ni har kört med osv...

Bild på ena fälgen
Bild

Närmare titt på skadorna
Bild

Fråga nr 2!

Det är tänkt att dom här fälgarna ska sitta på en v70-97..
Och om jag har fattat de här rätt så funkar det inte alls med 235-40? (väldigt dåligt iaf :lol: )
så min fråga är vad ska man sko fälgarna med för däck? många kör med 225-35 vad jag fattar det som
men dom har vanliga sänknings satser 40/40.. Jag har väl tänkt minst 60/40 kan bli ännu mer om den inte blir
låg nog :badgrin:.. Så är det bättre att satsa på 215-35 på en gång?
Sen så tar ju fälgarna i fjäderbenet just nu så hur tjocka spacerplattor behöver man? räcker det med 5 mm?
eller ska man ha ännu tjockare?
Fälgarna är 8" breda med et49 om jag inte minns fel?

Det är väl det jag kommer på just för stunden!

Tack på förhand :)

Mvh
Lämnade in hos Intera. Fälgarna ser ju inte likadana ut efteråt! Andra gången jag fixade fälgarna så lade jag i kemisk metallspackel och slipa. Lackade fälgarna dock med vanlig billack men de blev bra! Ska i vinter lämna in fälgarna för omlackering med pulverlack så tala med en pulverlackerare vad som ska användas då jag inte är säker att kemisk metall funkar med pulverlackering. Dem blästrar fälgarna och lackar för ca 1500 kr 4 stycken. Intera tar väl 1000 kr per fälg för svarvning?
Fellow skrev:Lämnade in hos Intera. Fälgarna ser ju inte likadana ut efteråt! Andra gången jag fixade fälgarna så lade jag i kemisk metallspackel och slipa. Lackade fälgarna dock med vanlig billack men de blev bra! Ska i vinter lämna in fälgarna för omlackering med pulverlack så tala med en pulverlackerare vad som ska användas då jag inte är säker att kemisk metall funkar med pulverlackering. Dem blästrar fälgarna och lackar för ca 1500 kr 4 stycken. Intera tar väl 1000 kr per fälg för svarvning?

Okej så du menar att det inte blev något bra hos intera? :|
Så du lagar kantstötningar med kemiskmetall om jag förstår dig rätt? även så djupa som är i mina fälgar?

Mvh
Ja jag lagade lika djupa som dina nu i vintras. har nu smällt på en trottoarkant IGEN vid fickparkering så ska aldrig mer göra det:P Så måste fixa om ena fälgen och resten ska bara blästras och lackas. Men som sagt, kan inte garantera att kemisk metall håller för pulverlack. Jag ska höra mig för hos pulverlackeraren när det är dags vad som ska användas.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!