Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Hejsan,

Klappade ju på ett rådjur förut och fick bilen fixad runt årskiftet 08-09, bland annat så lackades främre stötfångaren om. Nu så ser den ut some en leopard med klarlacksläpp över hela fronten, till och med ovanför grillen finns det 2 femkronorstora områden utan klarlack trots att där har suttit 3 x NBB 225 som "skydd". Tänkte jag skulle iväg till lackfirman idag och visa upp bilen men misstänker att svaret blir att det är normalt slitage.

Är det någon som vet vad det är för garanti på lackjobb, antar att det är 1 år eller har jag fel?

Klarlacksläppen har förresten skett denna vinter, första vintern och sommarn var det inga såna skador. Det har alltså uppstått denna vinter, hur kan det komma sig egentligen? Har inte varit mer sandat i år.
av finnepower
Bosa skrev:Hejsan,

Klappade ju på ett rådjur förut och fick bilen fixad runt årskiftet 08-09, bland annat så lackades främre stötfångaren om. Nu så ser den ut some en leopard med klarlacksläpp över hela fronten, till och med ovanför grillen finns det 2 femkronorstora områden utan klarlack trots att där har suttit 3 x NBB 225 som "skydd". Tänkte jag skulle iväg till lackfirman idag och visa upp bilen men misstänker att svaret blir att det är normalt slitage.

Är det någon som vet vad det är för garanti på lackjobb, antar att det är 1 år eller har jag fel?

Klarlacksläppen har förresten skett denna vinter, första vintern och sommarn var det inga såna skador. Det har alltså uppstått denna vinter, hur kan det komma sig egentligen? Har inte varit mer sandat i år.
1års garanti på lackering, men visst kan dom vara flexibla och ta på sig de.
Användarvisningsbild
av Bosa
Fick svar från lackfirman idag och de kommer att lacka om stötfångaren, vi kom överens om att vänta till efter de flesta semesterfirarna börjat jobba så i Augusti blir det omlack.

Var aldrig grining när jag snackade med dem och de hade en schysst attityd också, mer än nöjd med utvecklingen av det hela. De hade tydligen råkat ut för detta på nån annan bil också, tror även den var Rubyröd. Hur som helst hade jag inte på något vis förväntat mig att de skulle lacka om stötfångaren så det var en trevlig överraskning. :)

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!