Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Vesslan
Går i tankarna på att köpa 19 tums fälgar, men är lite fundersam på hur det kommer fungera!?

Jag har en 07a "Sport Edition", är väl fabrikssänkt på ca 20mm.

Får jag på några som helst 19 tummare som inte skrapar i hjulhusen?

Det jag tänker mig är dessa;
8.0x19 5x108 CB65.1 ET43 - Grå R fälgar
235/35 19

Tacksam för svar!
av Vesslan
Jag har sett den tråden, tack ändå =)
Känns mest som att folk pratar runt ämnet bara, jag vill veta svart på vitt om det går att ha några olika sorters 19 tummare på en V50 utan att det skrapar i??

215/35 - 19 - Skrapar skärmkanter?
225/35 - 19 - skrapar skärmkanter?
235/35 - 19 - skrapar skärmkanter?

Alla V50 måste väl se likadana ut i hjulhusen, jag är inte intresserad av att veta om det bullrar mer eller om bilen drar mer soppa, jag vill veta om det tar i skärmkanterna vid fullt rattutslag eller inte :D

OBS, inte meningen att låta grinig! :shock:
Användarvisningsbild
av opA
Mycket snyggt ;)

Du har fått lite kommentarer och frågor på din bil ;)
av Vesslan
Dom röda ringarna är "orginal" och är fast i fälgarna =)
Vad det gäller ledljusen så köpte jag H11 Leds och parkeringsljusen från Xenon-kungen tror jag dom hette =). Se till att köpa 4300K eler 6000K så att det inte blir alldeles för blått, då blir det inte mycket tid ifred från farbror blå ;) Tack för rösten!! 8)
av Lazy
Jag kör på 17tum Spartacus fälgar nu, kör på 16tum på vintern och undrar hur påverkas ljudnivån från 17tum till 19tum?
av Vesslan
Jag valde faktiskt Achilles sport då jag blev rekommenderad dessa... har ju inte hunnit testköra dom så pass så att jag kan ge någon direkt feedback på dom. Hoppas på att dom håller måttet någorlunda med tanke på priset.
Jag tänkte hu som helst att det var värt att testa.

När det gäller vägbullret så är det helt klart lite skillnad, men jag kan inte säga att det är något som stör mig direkt. Snarare att man måste vara uppmärksam på stora gropar i asfalten, smäller det till rejält kan jag tänka mig att dom blir skeva och "gropiga" ganska lätt.

Kort och gott, jag är helnöjd... det som försvinner i komfort får man tillbaka X10 i utseende :mrgreen:
Användarvisningsbild
av opA
Vesslan skrev:Kort och gott, jag är helnöjd... det som försvinner i komfort får man tillbaka X10 i utseende :mrgreen:
(B) :-)-) :mrgreen:

I agree on that ;)

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]