Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

antar att det är s40:n du syftar på, men både ja och nej beroende på erfarenhet, men skaffa ett par fjäder spännare, möjligtvis lite rostlösare sen en haynes-bok så ska du nog lösa det utan några större problem om du är lite van.
tar ungefär en dag att byta runt bilen, ca 4 tim fram, 2 tim bak i snitt.
finns nog säkert någon tråd om detta i s/v40 forumet, även tom med film på youtube fast då gäller det s40n 04- , men det är alltid något!

lycka till!
Har egentligen ingen vana alls, bara ett jävlar anamma och förståelse får saker och ting!

Haynes-boken är inköpt samtidigt som bilen :lol:
Det kommer dröja ett litet tag innan jag gör detta men ska uppdatera när det är gjort och säga hur det gick :)
Är det någon som har någon länk till en 'gör det själv' eller liknande angående detta ämne?

Vad brukar vara normal kostnad för att få det gjort på firma och vilka typer av firmor gör detta? Däckshandlare och liknande, gör dom sånt?

Jag anta att hjulinställning är obligatoriskt efter eventuell sänkning?

//Johan
Vilken bil pratar vi om?
Finns en video på youtube, där dom sänker en s40n har jag för mig.. hittade inte den med finns nog i nån tråd här skulle jag tro.

Vissa däckhandlare gör det säkert, men en tuningfirma eller en vanlig verkstad gör det garanterat, ingen aning om pris.
Hjulinställning, obligatoriskt då du ändrar vinklarna på däcken efter sänkning.

Ronnie
hixen skrev:Vilken bil pratar vi om?

Tack för svar!

Jag hade tänkt mig till V50. Men principen bör ju vara i princip densamma oavsett modell.

Är det förresten någon som har förstått hur Volvo tjänat luftmotstånd/förbrukning genom att sänka DRIVe:erna?

//Johan
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]

Dolda Vinkeln...

Det förklarar saken 🥴🫡