- fre 25 dec 2009, 16:21
Skall försöka fixa lite små rost på Bimmern.
Det är under bägge bakljusen, dvs. hörnan längst bak där skärmen rundar in mot bilen. Även lite vid höger skärmkant bak. Ingenting dock under/bredvid tanklocket som brukar vara vanligt.
Tänkte köra med följande procedur.
1. Punktblästra och ev köra med roterande stålborste tills all rost är borta.
2. Lägga på epoxygrund.
3. Lägga på epoxyspakel.
4. Slipa spaklet tills det blir en jämn och fin yta. Ev. på med mer spakel och mer slipa tills det blir bra.
5. På med washprimer ell någon annan primer.
6. Spruta på baslack, diamantsvart metalic ett par tre lager.
7. Spruta på klarlack ett par lager.
8. Låta allt härda ordentligt och sedan polera upp ytan.
Vad sägs, något annat man skall göra lackexperter.
Några frågor.
Finns det epoxygrund att köpa på sprayburk eller finns det mindre burkar än 1L att köpa och var i så fall?
Vilket epoxyspakel rekommenderas?
Har inte bestämmt mig om jag skall spruta på riktig bilfärg med spruta eller köra "riktig bilfärg" på spray.
Om det blir riktig billack så beställs den nog från tyskland, är mycket bättre priser där.
Har kompressor och spruta dock ingen bra plats att vara på.
Det är under bägge bakljusen, dvs. hörnan längst bak där skärmen rundar in mot bilen. Även lite vid höger skärmkant bak. Ingenting dock under/bredvid tanklocket som brukar vara vanligt.
Tänkte köra med följande procedur.
1. Punktblästra och ev köra med roterande stålborste tills all rost är borta.
2. Lägga på epoxygrund.
3. Lägga på epoxyspakel.
4. Slipa spaklet tills det blir en jämn och fin yta. Ev. på med mer spakel och mer slipa tills det blir bra.
5. På med washprimer ell någon annan primer.
6. Spruta på baslack, diamantsvart metalic ett par tre lager.
7. Spruta på klarlack ett par lager.
8. Låta allt härda ordentligt och sedan polera upp ytan.
Vad sägs, något annat man skall göra lackexperter.
Några frågor.
Finns det epoxygrund att köpa på sprayburk eller finns det mindre burkar än 1L att köpa och var i så fall?
Vilket epoxyspakel rekommenderas?
Har inte bestämmt mig om jag skall spruta på riktig bilfärg med spruta eller köra "riktig bilfärg" på spray.
Om det blir riktig billack så beställs den nog från tyskland, är mycket bättre priser där.
Har kompressor och spruta dock ingen bra plats att vara på.
S80 07 Turbo aut summum .
Mackan
Mackan