Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Qaskiz
Köpte mig en v70-01 idag och bilen är i bra skick förutom att förarstolen är lite sleten. Ser ut som om nån har fastnat med nåt så det är ett litet hål i sitsen. Vart kan man hitta snygga överdragsklädslar till en sådan? Jag vet att jag beställde till min 850 nån gång men när jag väl fick hem den så passade den inte. Några tips? Bilen är svart så det är ju en fördel om det matchar lite snyggt sådär 8)
av swemax
Volvo införde väl sido airbags i stolarna från MY2000 (V70N)? står i så fall i instruktionsboken
Och då ska du inte ha nån överdragsklädsel alls om du inte hittar en som Volvo godkänner

Annars lär det väl inte vara så dyrt att köpa ett sitstyg på skroten
Användarvisningsbild
av Qaskiz
ajfan :( hade ju varit smidigt att ha nåt över även med tanke på att man är i stallet och sen drar med sig en massa lera o skit in i bilen. Men ska kika på det när jag hämtar den imorn. Tack :)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hmm du kan köpa en fräsch stol på skroten till din bil, om du nu är pedant :P

Sidoairbag infördes (redan) 1995 som standardutrustning.

/Kalle
Användarvisningsbild
av Qaskiz
Jag är långt ifrån pedant, skrattar men är mest lite sådär att det inte ska hål ännu mer på den plus att man är ju som sagt inte renast i världen efter en dag i stallet när det är höstväder. R-klädseln var nog inget för mig, tyckte ärligt talat den var rätt hrm ful :oops: :wink:
Får leta vidare och se om det finns någon lätt lösning. Är ju så mkt man vill göra men får väl börja med vinge, toning, grill osv

Nu har jag lyft av multiremmen och det gör in[…]

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]