Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Stefan Palm skrev:Autosmart Power löser det mesta.
Är det den som innehåller lite vax också? De har ju några olika avfettningar och jag körde med den som ska vara för tjärprickar och liknande samt innehåller lite vax, den funkar jäkligt bra iaf. Kommer dock inte ihåg vad den heter.
av Mikael G
För att lösa upp asfalt/tjära så behöver man en petroliumbaserad avfettning.
av Teemu
ligger visst i Örebro ser jag... Är ju inte mer än 2,5mil dit - Får nog ta en titt någon dag. :)
av thunder and lightning
Teemu skrev:ligger visst i Örebro ser jag... Är ju inte mer än 2,5mil dit - Får nog ta en titt någon dag. :)
måste väl finnas på vanliga mackar hos er också? här har jag bara kollat statoil men finns säkert fler som har!
av Teemu
okq8 hade inte här iaf, men åker till Örebro lite då och då iaf. Såg att dom hade även en massa annat till bilvård. Så jag skall nog ta en titt framöver.
av BG
EvilEd skrev:Tjenare,

Har massa smuts/prickar på bilen som inte går bort med "naturavfettning",
såg jag att OK har nåt som heter "Tjär & asfaltslösare för motortvätt och avsaltning" (grön vätska på sprayflaska) vilket låter bra men kan man använda det på bilen/lacken?

Eftersom jag inte är nån tvättmästare är det kanske bäst att
fråga först innan jag sprayar av lacken :wink:

Mvh
ed
Har man tjärprickar på dörrsidor och trösklar går det alldelaes utmärkt perfekt med lacknafta. Fyll en insektssvamp på mjuka sidan och applicera, rubba sen med baksidan lite lätt och spola rikligt med vatten. Billigt, lätt och bra!

BG/2,5T
Användarvisningsbild
av falcon
Prickbort heter väl Mac 124 om jag inte minns fel

\\Peter
av Rikhard
inget miljövänligt tips men Diesel e grymt bra. själv använder jag flyfotogen.
Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser p[…]

Skumt, tål att funderas på. Är de[…]

V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]